۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۴۷۴۴۷۱

انجمن یاوران وقف در آذربایجان‌شرقی تشکیل شد

رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک تبریز از تشکیل انجمن یاوران وقف به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان‌شرقی خبر داد.
حجت‌الاسلام رضا جعفری، رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک تبریز

حجت‌الاسلام رضا جعفری، رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: انجمن یاوران وقف به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان‌شرقی بر اساس چند هدف تشکیل شد که استفاده از ظرفیت‌های جامعه و آحاد مردم در امور خیریه از مهم‌ترین اهداف است.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از همکاری و کمک مردم، هم‌افزایی با ادارات و سازمان‌ها، تعامل با مؤسسات خیریه و افراد خیر و ... از دیگر اهداف سازمان اوقاف در تشکیل انجمن یاوران وقف است که در حوزه‌های بسیاری فعال بوده و با هم‌افزایی فعالیت‌ها و برنامه‌های خود را اجرا می‌کند.

حجت‌الاسلام جعفری ادامه داد: استفاده صحیح از منابع موقوفات جهت اجرای امینانه‎ نیات واقفان خیراندیش نیز از دیگر اهداف ما در این راستاست تا قدرت و پتانسیل‌های بخش‌ها با یکدیگر تجمیع می شود تا در جهت کمک به دانش‌آموزان بی بضاعت، دانشجویان نیازمند، خانواده‌های مستمند، بیماران خاص، بحث‌های تولید و اشتغال، ازدواج جوانان و... اقدام کنیم.

وی با بیان این‌که انجمن یاوران وقف به دنبال هم‌اندیشی برای اجرایی برنامه‌های مختلف فرهنگی، اجرایی، عمرانی و آموشی است، گفت: انجمن متشکل از کمیته‌های مختلف است که در کمیته‌ علمی آموزشی، تجهیز تمامی امامزادگان(ع) به کتابخانه‌ها و قرائت خانه‌ها مطرح بوده و اجرای برنامه‌های آموزشی متفاوت در جهت افزایش معرفت دینی و علمی در دستور کار است.

حجت الاسلام جعفری افزود: کمیته اقتصاد و تولید نیز با نیت اشتغال‌زایی و همچنین گسترش فضاها جهت کارهای تولید و کارگاه‌های تولید تشکیل شده و با توجه به اینکه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان دارای زمین‌های صنعتی متعددی است از این رو این کمیته در جهت استفاده بهینه از این زمین‌ها بسیار کارآمد خواهد بود.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک تبریز افزود: کارگروه کمک به مستضعفان و مستمندان نیز در بحث اموزش، ازدواج و ... فعال است که امیدواریم در سال 96 بتوانیم با استفاده از هم‎افزایی سایر مؤسسات و ادارات بتوانیم در جهت اهداف خود با تمام قدرت حرکت کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌های انجمن در ماه آینده گفت: برپایی نمایشگاههای فروش و عرضه‌ مستقیم کالا از جمله‌ برنامه های انجمن است تا تولیدکنندگان محصولات خود را بدون واسطه و تنها به قیمت تولید در پارک طوبی تبریز از تاریخ 12 بهمن تا 12 فروردین ماه به فروش برسانند./302/935/ب1

ارسال نظرات