۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۴۷۴۴۶۹
امام جمعه موقت تبریز:

مسؤولان از حق مردم در برجام صیانت کنند

آیت الله آل هاشم گفت: مسؤولان و مذاکره کنندگان باید تا نهایت توان خود از برجام صیانت کنند و اجازه ندهند طرف مقابل به هر بهانه ای هر روز سخنانی بی ربط و اقدامات خلاف برجام انجام دهند، برجام نباید دستاویزی برای فشار بر ملت باشد و هر روز بهانه های جدیدی را شاهد باشیم.
آیت الله آل هاشم

آیت الله سید محمدتقی آل هاشم، امام جمعه موقت تبریز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان اینکه تاریخ شاهد آن است که کشور بارها از اعتماد به دشمن متضرر شده است، اظهار داشت: برجام نتیجه کار عجولانه و اعتماد به طرفهای مذاکره بود.

وی با اشاره به تاریخ سیاه بدعهدی ها و خیانت های آمریکا نسبت به ملت ایران، تصریح کرد: آمریکا بارها نشان داد که گفته های رهبر انقلاب در بی اعتمادی و بدعهدی آمریکا مطابق با واقع است و نباید رفع مشکلات کشور را به کسانی که قابل اعتماد نیستند گره بزنیم.

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه وحدت و انسجام ملی حول محور ولایت است که کشور را از این شرایط خارج خواهد کرد، افزود: برجام بعد از گذشت یک سال از اجرایی شدن، نتیجه ملموسی برای کشور نداشت، بلکه شاهد بدعهدی های مکرر آمریکا و دور زدن برجام و تعهدات از سوی آنها بودیم.

وی با بیان اینکه لازم است مسؤولان و دولتمردان متوجه اقتصاد مقاومتی باشند و اقتصاد کشور را در توجه به داخل کشور شکوفا کنند، گفت: امروز بیکاری و مشکلات معیشتی مردم را رنج می دهد و از طرفی پدیده حقوقهای نجومی پا به عرصه می گذارد، نباید شاهد چنین موضوعاتی در یک کشور اسلامی باشیم.

آیت الله آل هاشم مبارزه با کالای قاچاق، خروج از اقتصاد تک محصولی، افزایش تولید، خرید محصولات داخلی و استفاده از ایده های جوانان متخصص در کشور را از محورهای اساسی اقتصاد مقاومتی خواند و گفت: باید متوجه باشیم تا زمانی که خود به فکر نباشیم دیگران نیز به فکر ما نخواهند بود.

وی افزود: زمانی که رهبر انقلاب فرمودند که به این مذاکرات خوش بین نیستم نباید تمام انرژی کشور صرف مذاکره به امید رسیدن به اقتصاد مترقی می شد، بلکه باید کشور و توان جوانان آن در مسیر اقتصاد و شکوفایی اقتصاد قرار می گرفت تا امروز شاهد مشکلات اقتصادی بیشتری نبودیم.

امام جمعه موقت تبریز خاطرنشان کرد: مسؤولان و مذاکره کنندگان باید تا نهایت توان خود از برجام صیانت کنند و اجازه ندهند طرف مقابل به هر بهانه ای هر روز سخنانی بی ربط و اقدامات خلاف برجام انجام دهند، برجام نباید دستاویزی برای فشار بر ملت باشد و هر روز بهانه های جدیدی را شاهد باشیم./854/302/ب2

ارسال نظرات