۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۴۷۴۴۵۷
نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

نخستین گام برای پیاده کردن حجاب و عفاف در جامعه برنامه‌ریزی بر مبنای قرآن است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه نخستین گام را برای حجاب در برنامه‌ریزی منطبق و هماهنگ با قرآن باید از عقیده برداشت، گفت: وقتی ما از عقیده شروع می‌کنیم انگیزه عبادت و بندگی آغاز می‌شود یعنی عقیده است که ما را به سوی بندگی می‌کشاند.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان قزوین امروز در نشستی که با حضور حجت الاسلام والمسلمین اختری، دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، مدیران، اساتید حوزه علمیه، ائمه جماعات استان قزوین و مسؤولان حوزه عفاف و حجاب استان در دفتر امام جمعه قزوین برگزار شد، با اشاره به مسأله عفاف و حجاب، گفت: در زمینه حجاب باید به صورت عملیاتی و میدانی وارد عمل شد این عملیات در صورتی ارزشمند و جاودانه خواهد ماند که به ریشه‌ها و اعتقاداتی وصل و متصل باشد.

وی در ادامه با اشاره به تعبیر کلمه طیبه در قرآن کریم، افزود: خداوند متعال می‌فرماید این شجره طیبه اصل و ریشه آن ثابت است و فرع آن به سمت آسمان است، معلوم می‌شود کلمه طیبه و سنت الهی با فطرت انسانی هماهنگی دارد و جاودانه می‌ماند.

خطیب جمعه قزوین در ادامه با بیان اینکه بر مبنای همین کلمه طیبه نخستین گام را برای حجاب در برنامه‌ریزی منطبق و هماهنگ با قرآن باید از عقیده برداشت، اظهار کرد: وقتی ما از عقیده شروع می‌کنیم انگیزه عبادت و بندگی آغاز می‌شود یعنی عقیده است که ما را به سوی بندگی می‌کشاند خداوند در ابتدای سوره حمد برای ما انسان‌ها عقیده سازی می‌کند تمام کلمات سوره حمد آکنده از مبانی محکم و اعتقادی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تمامی این مبانی و اعتقادات برای انسان تدارک دیده شده است ابراز کرد: خداوند متعال پس از اشاره به مسأله مبدا و معاد و نبوت در قسمت دوم این سوره از زبان انسان می فرماید تنها تو را می‌پرستم و تنها از تو مدد و کمک می‌خواهم در بیان این آیه خود به خود پای عبادت و بندگی انسان به میان می‌آید همین که عقیده ساخته می‌شود شوق بندگی در درون انسان شعله‌ور می‌شود.

عقیده انسان را به عبادت می‌رساند

امام جمعه استان در ادامه خاطرنشان کرد: هنگامی که روح بندگی و عبادت در انسان شکل گرفت در این وقت خداوند متعال می‌فرماید تو با بندگی خود به ملکه تقواخواهی رسید هر عبادتی به طور خاص و عام می‌توانند انسان را به تقوا برساند در حقیقت عقیده انسان را به عبادت می‌رساند و عبادت هم آدمی را به تقوا نزدیک می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با اشاره به اینکه کرامت انسانی به دلیل وجود تقوا در درون او است، تأکید کرد: انسان زمانی به مقام کرامت نائل می شود که ملکه تقوا، روح تقوا و نور تقوا در انسان ایجاد شود و فروزندگی کند در آن زمان است که انسان به معنای واقعی کرامت دست خواهد یافت.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه کرامت مادر تمام فضائل اخلاقی است، ابراز کرد: کسی که کریم است، شجاع است، عدالت و صداقت دارد تمام فضایل و ملکات اخلاقی از چشمه کرامت سیراب شده‌اند از جمله ملکات اخلاقی عفاف است.

وی در پایان گفت: عفت در بستر کرامت پا می گیرد، عفاف محصول کرامت و کرامت محصول تقوا و تقوا محصول عبادت و عبادت محصول عقیده است، این سلسله را باید انسان همواره مورد توجه قرار بگیرد./873/202/ب2

 

ارسال نظرات