۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۴۷۴۴۵۵
کارشناس سیاسی:

آمریکا شریک درازمدت روسیه نخواهد بود

کارشناس سیاسی با اشاره به اصرار روسیه بر حضور آمریکا در مذاکرات آستانه، گفت: روسیه در صورت رویگردانی از محور مقاومت دوستان منطقه ای را از دست خواهد داد و نزدیکی به آمریکا در درازمدت سودی به حال این کشور نخواهد داشت.
مذاکرات روسیه و آمریکا

محمدعلی بیگ زاده، کارشناس سیاسی و فعال فرهنگی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به برگزاری مذاکرات صلح سوریه در آستانه قزاقستان، گفت: فرآیند سوریه پیروزی جبهه مقاومت و شکست بازیگران بحران را نشان می دهد که در این میان ترکیه و آمریکا به عنوان شکست خوردگان بحران علاقه مند به حضور در مذاکرات صلح آستانه هستند.

کارشناس سیاسی به عدم ثبات سیاسی خارجی دولتمردان ترکیه از زمان روی کار آمدن اردوغان اشاره و اظهار داشت: ترکیه در پی منافع و حضور در مناسبات منطقه ای با توجه به شرایط نامناسب اقتصادی است و پس از کودتای اخیر و دستاوردهای مقاومت در سوریه به سوی ایران متمایل شد.

این فعال فرهنگی در ادامه با بیان دعوت آمریکا به حضور در مذاکرات آستانه خاطرنشان کرد: آمریکا خواهان حفظ هژمونی و هیمنه خود است و علاقه وافری برای حضور در مذاکرات آستانه و نشان دادن خود در صحنه جهانی دارد.

بیگ زاده با بیان این که برگزاری مذاکرات آستانه و تصمیم گیری های مهم بدون حضور آمریکا بر انزوای آن خواهد افزود، تصریح کرد: ترامپ با منتفی کردن برجام بر انزوای بیشتر آمریکا خواهد افزود و علاقه مندی به حضور در مذاکرات صلح آستانه تلاش برای جلوگیری انزوا است که در این میان دفاع روسیه از حضور  آمریکا در مذاکرات برای بهبود روابط صورت می گیرد.

وی به روابط تیره آمریکا و روسیه در دوران زمامداری اوباما اشاره و عنوان کرد: روسیه در پی ترمیم روابط با اولویت دادن منافع سیاسی و اقتصادی است که تأمین خواسته های روس ها از سوی آمریکایی ها قطعا بر آینده استراتژیک کلان جمهوری اسلامی ایران با روسیه تأثیر خواهد گذاشت.

کارشناس سیاسی گفت: امیدوارم روسیه پایبند به استراتژی های جبهه مقاومت در سوریه باشد و در صورت کم رنگی آنها در درازمدت دوستان منطقه ای را از دست خواهد داد؛ چنان که آمریکا شریک مناسبی برای روسیه در درازمدت نخواهد بود./303/9456/ب1

ارسال نظرات