۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۴۷۴۴۵۰
در دانشگاه امام صادق؛

مراسم ختم والد عضو شوراي نگهبان برگزار شد

مراسم ختم والد محسن اسماعيلي عضو شوراي نگهبان در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد.
مراسم ختم مراسم ختم مراسم ختم مراسم ختم مراسم ختم مراسم ختم مراسم ختم مراسم ختم ر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم ختم والد محسن اسماعيلي استاد دانشگاه امام صادق(ع)، عضو شوراي نگهبان و مجلس خبرگان رهبري، با حضور رئيس دانشگاه حجت‌الاسلام مهدوي كني و جمع كثيري از استادان و دانشجويان دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام سيد مصطفي ميرلوحي عضو هيأت امنای دانشگاه امام صادق(ع) به تشریح نامه امام حسن عسكري(ع) خطاب به پدر شيخ صدوق(ابن بابويه) پرداخت و گفت: شیخ صدوق از علما و محدثان بزرگ شیعه در شهرری مدفون است که به دعای حضرت بقیه‌الله به دنیا آمده است.

وی با بیان اینکه پدر شیخ صدوق عالمی بسیار فاضل بود، عنوان کرد: امام عسکری(ع) طی نامه‌ای خطاب به پدر شیخ صدوق فرمودند: ای شیخ فقیه و مورد اعتماد ما، خداوند تو را موفق کرده و در نسل تو اولاد صالح قرار دهد، تو را به تقوای الهی، اقامه نماز، اعطای زکات توصیه می‌کنم، اگر کسی بر تو بدی کرد ببخش که خداوند هم بر تو ببخشد، خشم خودت را فرو خور، صلحه رحم داشته باش، با برادران خود مواسات داشته باش، هنگام گشاده دستی و تنگدستی به برادر دینی خود کمک کن، همواره با قرآن مانوس باش، امر به معروف و نهی‌از منکر کن و در مقابل جاهلان حلم داشته باش.

عضو هيأت امنای دانشگاه امام صادق(ع) درباره مفهوم مواسات، اظهار داشت: مواسات یعنی ایثار داشتن، امیرمومنان علی(ع) برای پیامبر(ص) بسیار مواسات کردند که یکی از آنها در لیله‌المبیت بود جای ایشان خوابیدند، یا حضرت قمر بنی‌هاشم که برای امام حسین(ع) همه هستی خود را تقدیم کردند.

حجت‌الاسلام میرلوحی درباره این بخش از نامه که هنگام گشاده‌دستی و تنگدستی سعی کن مشکل برادر دینی خود را حل کنی، ابراز کرد: مرحوم کاشف‌الغطا از علمای بزرگی بود که زمان خود وقتی از نجف به اصفهان می‌آمد از مال و آبروی خود خرج می‌کرد طوری که هیچ فقیر و گرسنه‌ای در اصفهان باقی نمی‌ماند.

وی افزود: یکی از مراجع بزرگ شیعه آقا سید ابوالحسن اصفهانی چندین بار خانه خود را فروخته و آواره شد که شهریه طلاب را بدهد، این اقدامات نشان‌دهنده اهمیت کمک به رفع نیاز برادران مومن است./202/807/ب1

ارسال نظرات