۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۴۷۴۴۳۲
مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

برجام در برابر تحریمها بی خاصیت بود

حجت الاسلام والمسلمین انتظاری با اشاره به گذشت یک سال از برجام و عدم مشاهده نتیجه ای ملموس از این توافق، گفت: نه تنها این مذاکرات تحریمها را لغو نکرد بلکه شاهد آن هستیم که تحریمهای جدیدی علیه ایران از سوی آمریکا تصویب شد.
حجت الاسلام والمسلمین علی انتظاری، مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی

حجت الاسلام والمسلمین علی انتظاری، مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به گذشت یک سال از برجام و عدم مشاهده نتیجه ای ملموس از این توافق، اظهار داشت: نه تنها این مذاکرات تحریمها را لغو نکرد بلکه شاهد آن هستیم که تحریم های جدیدی علیه ایران از سوی آمریکا تصویب شد.

وی با بیان اینکه بزرگترین درس مذاکرات آن بود که دشمن هیچ گاه قابل اعتماد نیست، تصریح کرد: متأسفانه برجام به ابزاری برای فشار و سلطه بر ملت ایران مبدل شده است، قرار بر آن بود که برجام تمام تحریمهای ایران را لغو کند اما می بینیم که تحریمهای 5 ساله به 10 سال افزایش یافته است.

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی دولت آمریکا نشان داد که بدعهد و پیمان شکن است، خاطرنشان کرد: امید است کسانی که به دنبال مذاکره با آمریکا بودند، از این تجربه پرهزینه درس عبرت بگیرند و توجه خود را از دستهای پلید دشمنان به استعدادها و منابع درون کشور باز گردانند.

وی ادامه داد: با وجود این فشارها و تحریمها جای تعجب است که برخی ها هنوز هوشیار نشده و به دنبال بزک چهره کریه و شیطانی آمریکا هستند، این چه منطقی است که با وجود تمام نقض عهدها هنوز برای عده ای آمریکا راه و منش حل مشکلات کشور و رفع موانع معیشتی مردم قرار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین انتظاری با بیان اینکه بارها و بارها گفته شده است که کشور باید از درون تقویت شود و ظرفیتهای درونی آن شکوفا شود تا اقتصاد آن شکوفا شود، گفت: راه حل این شکوفایی کشور بسیج نیروها و منابع داخلی است نه آنکه چشم به دستهای شیطانی دشمنان نظام و انقلاب داشته باشیم.

وی تصریح کرد: اما برجام تجربه بزرگی را برای کشور و مردم ایران فراهم کرد و به بیان رهبر انقلاب ظرفیت فکری و سیاسی ملت را بالا برد، مردم فهمیدند که کشور آنها با عزم داخلی و مدیریت استعداد جوانان به اعتلا خواهد رسید و از این رهگذر به شکوفایی اقتصادی دست پیدا خواهد کرد.

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: همچنین با بدعهدی های آمریکا دوراندیشی و هوشیاری رهبر انقلاب برای همگان مشخص شد و همه فهمیدند که این دشمن قابل اعتماد نیست و تنها راه دولتمردان برای حل مشکلات تکیه بر قدرت داخلی و وحدت حول ولایت فقیه است./854/302/ب2

ارسال نظرات