۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۲
کد خبر: ۴۷۴۴۲۸

كتاب «مشروح مذاكرات شوراي نگهبان سال 1392» منتشر شد

كتاب «مشروح مذاكرات شوراي نگهبان سال 1392، بخش اول ( فروردين تا شهريور)» منتشر شد.
كتاب مشروح مذاكرات شوراي نگهبان

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از اداره كل روابط عمومي شوراي نگهبان، مجموعه حاضر با عنوان « مشروح مذاكرات شوراي نگهبان سال 1392، بخش اول ( فروردين تا شهريور)» با هدف توجه محافل قضايي و دانشگاهي به متن مذاكرات اعضاي شوراي نگهبان تدوين و منتشر شده است.
مقام معظم رهبري در ديدارهايي كه در سال‌هاي اخير با اعضاي محترم شوراي نگهبان داشته‌اند، بارها بر اهميت نظرات فقهي و حقوقي شوراي نگهبان و ضرورت انتشار آنها پاي فشرده‌اند. در همين راستا از سال 1393 كار آماده‌سازي متن مذاكرات اعضاي شوراي نگهبان در جلسات شورا براي انتشار عمومي، به‌عنوان يكي از اولويت‌هاي كاري پژوهشكده شوراي نگهبان بازتعريف شد.

كتاب حاضر، نخستين ثمره‌ي اين فعاليت علمي است كه مجموعه‌ي كامل مشروح مذاكرات اعضاي شوراي نگهبان در نيمه‌ي نخست سال 1392، به جز مذاكرات مربوط به بررسي استعلامات ديوان عدالت اداري و مذاكرات مربوط به مباحث انتخاباتي را در برمي‌گيرد.
پيش از اين مشروح مذاكرات شوراي نگهبان در سال‌هاي 1359 و 1360 چاپ شده بود اما كتاب حاضر علاوه بر ويرايش فني و ادبي متون مشروح مذاكرات در بردارنده مستندسازي‌هاي آيات، روايات يا نظرات فقهي و فتوايي، شناسنامه‌ي مختصر و گويا براي هر يك از موضوعات، ذكر كامل نظر شوراي نگهبان نسبت به هر موضوع، ذكر مواد قانون يا مقرراتي كه در مذاكرات اعضاي شورا به آنها اشاره شده و ذكر منابع و مآخذ مربوط به يك مطلب به صورت كامل مي‌باشد كه هم اكنون جهت بهره‌برداري عموم علاقمندان تنظيم و به زيور طبع آراسته شده است./1323/د102/ق

ارسال نظرات