۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۴۷۴۳۶۹
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی بهبهان خبر داد؛

ثبت 16 هزار نفر روز تبلیغ در سامانه سجام

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی بهبهان با اشاره به این که از ابتدای سال جاری تا کنون نزدیک به 16 هزار نفر روز تبلیغ در سامانه سجام به مناسبت های دینی، مذهبی و ملی ثبت شده است، گفت: 204 مبلغ بهبهانی عضو سامانه سجام هستند.
تبلیغ

حجت الاسلام حمید برازش، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی بهبهان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به ترویج و تعمیق سطح باورهای دینی مردم به عنوان رسالت سازمان تبلیغات اسلامی، اظهار داشت: در جهت اعزام و فعالیت تبلیغی و مذهبی در شهرستان بهبهان 204 روحانی در سامانه سجام عضو و نام نویسی کرده اند.

وی با بیان این که از میان اعضای سامانه سجام 181 نفر دارای کد دائم هستند، ادامه داد: این مبلغان پس از سپری آموزش های لازم و حضور در دوره ها، با شرکت در آزمون ارزیابی و کسب نمره لازم موفق به اخذ کد دائم تبلیغ شدند.

این مقام مسؤول با اشاره به این که از 204 نفر عضو سامانه سجام 142 مبلغ برادر و بقیه نیز خواهر هستند، اظهار داشت: مبلغان پیش از هر مناسبت در سامانه های اعزام به آنها ابلاغ و سپس با نام کاربری و رمز عبور وارد سامانه می شوند و نام نویسی جهت فعالیت تبلیغی اقدام می کنند؛ این روحانیان پس از پایان فعالیت گزارش عملکرد خود را در سامانه ثبت می کنند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی بهبهان با اشاره به این که از ابتدای سال جاری تا کنون نزدیک به 16 هزار نفر روز تبلیغ در سامانه سجام به مناسبت های دینی، مذهبی و ملی ثبت شده است، افزود: مبلغان اعزامی از طریق سامانه فعالیت های گوناگونی نظیر سخنرانی، آموزش قرائت روخوانی، ترجمه مفاهیم، تفسیر قرآن و تبلیغ  چهره به چهره، گفتمان و جلسات پرسش و پاسخ، اقامه نماز و رسیدگی به امور اجتماعی را انجام می دهند.

حجت الاسلام برازش گفت: به مناسبت های گوناگون برای اقشار تأثیرگذار دوره های متنوعی همچون آموزشی یمانی، مهدویت، فرقه های انحرافی، اعتیاد و آسیب های اجتماعی و استفاده از فناوری های نوین در تبلیغ برگزار می شود.

وی ادامه داد: به شرکت کنندگان در این دوره ها پس از طی آموزش های لازم گواهی نامه پایان دوره اعطا می شود؛ این دوره ها به صورت متمرکز و منطقه ای در شهرستان بهبهان برگزار می شوند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی بهبهان با اشاره به این که تعداد مبلغان به غیر از اعزامی 84 نفر مبلغ یا امام جماعت در سطح شهرستان است که به صورت ثابت در مساجد فعالیت می کنند، ادامه داد: این گروه به اقامه نماز و پس از پایان به بیان مسائل احکام و مورد نیاز می پردازند./302/9453/ب1

ارسال نظرات