۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴
کد خبر: ۴۷۴۳۳۶
استاد حوزه علمیه خراسان:

همگرایی و وحدت نیروهای انقلابی زمینه‌ساز رفع مشکلات موجود در کشور است

استاد حوزه علمیه خراسان با تأکید بر وحدت نیروهای ارزشی و دلسوز کشور، گفت: همگرایی نیروهای انقلابی زمینه‌ساز رفع مشکلات موجود در بخشهای مختلف کشور می‌شود.
حجت الاسلام خانی - استاد حوزه علمیه

حجت‌الاسلام محمد خانی، استاد حوزه علمیه خراسان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به اهمیت و تأثیر تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلابی، اظهار کرد: نفس تشکیل چنین جبهه‌ای برای حضور قدرتمند نیروهای ارزشی و دلسوز در صحنه مدیریت کشور اقدامی شایسته است.

وی با تأکید بر لزوم همگرایی و وحدت نیروهای دلسوز و ارزشی برای حل مشکلات کشور، افزود: رفع مشکلات کشور در بخشهای مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی درگرو همگرایی نیروهای انقلابی است.

حجت‌الاسلام خانی با یادآوری برکات و آثار وحدت نیروهای ارزشی در عرصه‌های مختلف، اضافه کرد: تحقق هر هدف مهمي داراي الزامات و موانعي بوده و موضوع اتحاد و انسجام نيروهاي ارزشي هم الزامات و موانعي دارد كه اگر محقق نشود اين جبهه هم همانند ديگر حزب‌ها و جبهه‌ها دچار مشكلات متعددي شده و فرمايشي و فرسايشي می‌شود.

وي خاطرنشان كرد: ازجمله الزامات وحدت نیروهای انقلابی و ارزشی، ترسيم چشم‌انداز براي جبهه مردمي نیروهای انقلابی بر اساس مطالبات امام و رهبري، شناسايي مشكلات واقعي نظام بدون ملاحظه‌کاری، استفاده حداكثري از ظرفیت‌های عظيم نيروهاي مردمي انقلاب، تمركز بر اشتراكات احزاب و نيروها در راستاي جذب حداكثري و دفع حداقلي و گفتمان سازي اهداف و شعارهاي اصيل انقلاب است.

نايب رييس مجمع طلاب و فقهاي شهرستان اسفراين در استان خراسان شمالي ادامه داد: باید پرهيز از موازي كاري كه برخی از نهادها و تشکل‌های مردمي به آن دچار شده‌اند و پرداختن به موضوعات اصلي و پرهيز از حواشي و درگير شدن با موضوعات جزئي ازجمله رویکردهای اصلی جبهه مردمی نیروهای انقلابی باشد.

حجت‌الاسلام خانی اضافه کرد: تأکید بر تحقق آرمانهاي امام راحل و انقلاب و رهبري در همه ابعاد به‌ ویژه اقتصاد مقاومتي كه بهترين راه برون‌رفت از مشكلات اقتصادی موجود در کشور است و اولویت‌بندی رسالتها و اهداف بر اساس مشكلات فراروي مردم از ديگر الزامات وحدت و همگرايي نيروهاي ارزشي است.

سرپرست هيأت امناي امامزاده حمزه بن موسي(ع) شهرستان اسفراين در خراسان شمالي تصريح كرد: تأکید بر مقوله فرهنگ به معناي عام كه در درازمدت فرهنگ از اقتصاد مهم‌تر است و تشکیل شعبات جبهه مردمي نیروهای انقلابی در استان‌ها و فعال بودن آنها از ديگر الزامات وحدت نيروهاي دلسوز و ارزشي به شمار می‌رود.

به گفته وی در اين راستا هر كاري كه در راستاي الزامات مزبور نباشد و برخلاف آن باشد از موانع وحدت بوده و بايد از انجام آن پرهيز كرد.

حجت‌الاسلام خاني اظهار كرد: اصولاً هر جا كه نيروهاي مردمي از اتحاد و همدلي بيشتري برخوردار بوده‌اند آثار و بركات بيشتري را هم مشاهده کرده‌اند كه نمونه بارز آن پيروزي انقلاب اسلامي و دفاع مقدس بود و امام راحل و رهبری هم‌ بارها و بارها بر اين موضوع مهم تأکید و تصريح کرده‌اند.

استاد حوزه علميه خراسان خاطرنشان كرد: اين روش، يك روش تجربه‌شده و آزمایش‌شده بوده و اگر مسؤولان كشور و احزاب از اين روش مردمي و موفق غافل شوند، به‌طور قطع در انتخابات پیش رو پيروز نخواهند شد./9314/302ب2

ارسال نظرات