۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۴
کد خبر: ۴۷۴۳۱۱
مشاور امور ایثارگران مجمع تشخیص مصلحت نظام:

آیت الله هاشمی از ابتدای نهضت در کنار امام راحل بود

مشاور امور ایثارگران مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مرحوم آیت الله هاشمی از ابتدای نهضت امام راحل کنار ایشان بود، هرگز امام را تنها نگذاشت و شکنجه‌ها را تحمل کرد.
عکس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید احمد هاشمی‌نژاد، مشاور امور ایثارگران مجمع تشخیص مصلحت نظام، عصر امروز در مراسم بزرگداشت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی که در مسجد ارشاد شهرری برگزار شد به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: شکوه و عظمت تشییع پیکر مرحوم آیت‌الله رفسنجانی همه را به سکوت واداشت.

وی افزود: حضور گسترده مردم در مراسم هفت آن مرحوم که در مرقد امام راحل برگزار شد نشان از عظمت و بزرگی این شخص خدوم بود.

مشاور امور ایثارگران مجمع تشخیص مصلحت نظام مرحوم آیت‌الله هاشمی را استوانه نظام خواند و گفت: او سرباز امام، همراه رهبر معظم انقلاب و با مردم بود.

حجت الاسلام هاشمی‌نژاد درباره خدمات مرحوم آیت‌الله هاشمی، تصریح کرد: آن مرحوم با چهار دهه خدمت و حمایت از ارزشهای انقلاب کارنامه درخشانی در نظام انقلاب اسلامی دارد وی در همه لحظات به اصول و اعتقادات خود پایبند بودند.

وی اضافه کرد: مرحوم آیت‌الله هاشمی انسانی صبور، فکور و عالمی مدبر بود، وی در برابر سختی هرگز لب به شکوه و شکایت باز نکرد و از ریا و تزویر به جد پرهیز می‌کرد آن مرحوم به سبب برجستگی های سیاسی و مدیریتی که داشت نیازی به کسب عناوین جدید نداشت.

مشاور امور ایثارگران مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه هاشمی همچون شهید بهشتی مظلوم بود، گفت: با سوابق درخشانی که هاشمی داشت لازم بود در زمان حیات از وی تقدیر شود اما امروز پس وفات ما شاهد این تقدیرها هستیم و این خسران بزرگی به ملت و جوانان است.

حجت الاسلام هاشمی‌نژاد تصریح کرد: مرحوم آیت الله هاشمی از ابتدای نهضت امام راحل کنار ایشان بود و هرگز امام را تنها نگذاشت و شکنجه‌های شدیدی را در کمیته مشترک تحمل کرد، آن مرحوم نه تنها شکنجه جسمی بلکه شکنجه روحی از سوی مخالفان را نیز تحمل می‌کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: عدم شناخت شخصیت آیت الله هاشمی ضرر بزرگی به ملت بود./202/813/ب1

ارسال نظرات