۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۴۷۴۳۰۴

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

برگزاری پیش نشست کنفرانس بین المللی گردشگری و معنویت در تبریز، برگزاری مسابقه کتا‌بخوانی «زن و خانواده» و انتخاب بهترین شعر برای دیدار ۲۹ بهمن مردم آذربایجان با رهبر انقلاب از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، غلامحسین کریمی، دبیر اجرایی این نشست اظهار داشت: پیش نشست علمی تخصصی دومین کنفرانس بین المللی گردشگری و معنویت امروز در مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری تبریز برگزار شد.

وی ادامه داد: به منظور همکاری علمی با دومین کنفرانس بین المللی معنویت و گردشگری که در بهمن ماه امسال در دانشگاه علم و فرهنگ تهران برگزار می شود، نشست مزبور در تبریز کلید می خورد. 

کریمی ادامه داد: اهداف تبریز پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 بر پایه پنج محور «فلسفه، دین، اخلاق»، «روانشناسی و سلامت»، «فرهنگ و جامعه»، «مدیریت، اقتصاد و بازاریابی و هنر» و «معماری و ادبیات» خواهد بود که به ریزمباحث مختلفی مبتنی بر دین، مذهب و معنویت خواهد پرداخت.

وی از گشایش رسمی دفتر نمایندگی انجمن علمی گردشگری ایران در تبریز خبر داد و افزود: همزمان با این نشست علمی دفتر نمایندگی انجمن توسط رئیس انجمن علمی گردشگری ایران جناب آقای دکتر محمد حسین ایمانی خوشخو در خانه تاریخی علی مسیو گشایش خواهد یافت و خدمات تحقیقاتی و پژوهشی و آموزشی به علاقمندان و دانشجویان ارائه خواهد داد.


برگزاری مسابقه کتا‌بخوانی «زن و خانواده» در کانون های مساجد آذربایجان شرقی

مسابقه ملی کتابخوانی «زن و خانواده» با محوریت جلد سوم این مجموعه با عنوان نقش و رسالت زن در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی برگزار می‌ شود.

این کتاب برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری در این خصوص است، علاقه‌مندان می ‌توانند جلد سوم کتاب زن و خانواده (نقش و رسالت زنان) را از پایگاه‌‌های www.masajedketab.irوwww.masajedgolestan.ir دریافت کنند و پاسخ سؤالات را به صورت یک عدد ۱۵ رقمی به شماره ۱۰۰۰۸۹۴۰۱۷۱ ارسال کنند.

مهلت ارسال پاسخ در این مسابقه تا ۱۰ اسفند سال جاری و تاریخ قرعه کشی و اعلام نتایج، ۱۸ اسفندماه، هم‌ زمان با سالروز تاسیس کانون‌های مساجد کشور است. این مسابقه کتابخوانی به همت دبیرخانه ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و دبیرخانه کانون ‌های فرهنگی هنری مساجد استان گلستان برگزار می ‌شود.

انتخاب بهترین شعر برای دیدار ۲۹ بهمن مردم آذربایجان با رهبرانقلاب 

محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از شعرا دعوت کرد تا سروده‌های خود را با موضوع دیدار مردم آذربایجان در سالروز قیام ۲۹ بهمن تبریز با مقام عظمای ولایت به این اداره کل ارسال کنند و افزود: در سالروز حماسه ۲۹ بهمن سال ۵۶ تبریز، کاروان چند هزار نفری از مردم آذربایجان‌شرقی برای دیدار و تجدید بیعت با رهبر معظم انقلاب به تهران می‌روند و بیعت خود را با ولایت فقیه اعلام می‌کنند.

محمدپور افزود: کاروان‌هایی که برای دیدار رهبری اعزام می‌شوند پیام انقلاب و امام را انتقال می‌دهند و این سفر تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب و مقام معظم رهبری است.
وی افزود: براساس این گزارش علاقمندان می‌توانند آثار خود را با محوریت محتوای مناسب (ادبیات ترکی و فارسی و سادگی و روانی برای همخوانی و با محوریت ایام فاطمیه، شعار سال و مدافعین حرم) تا دوم بهمن ماه جاری به دبیرخانه ستاد دیدار واقع در تبریز، خیابان امام خمینی(ره)، نرسیده به آبرسان، خانه فرهنگ تبریز، دبیرخانه شعر ٢٩ بهمن ارسال کنند

بهره مندی 334 مددجوی آذری از مشاوره حقوقی رایگان وکلای نیکوکار

حسین دشتی، مدیر کل کمیته امداد استان آذربایجان شرقی گفت: میز خدمت حقوقی در راستای کمک به مددجویان در امور حقوقی و ارتقای سطح آگاهی آنان ایجاد شده و مشکلات حقوقی، عدم توانائی برای احقاق حق و پایمال شدن حقوق مددجویان تحت حمایت از دلایل تشکیل آن است.

وی با بیان این‌که از ابتدای سال جاری تاکنون 334 نفر از مددجویان آذری از مشاوره حقوقی رایگان 236 وکیل نیکوکار استان بهره مند شده اند، خاطرنشان کرد: در 9 ماهه امسال از 432 پرونده حقوقی مددجویان تحت حمایت این نهاد برای 105 پرونده رای صادر و مختومه شده است.

دشتی با بیان اینکه مددجویان تحت حمایت این نهاد از مشاوره حقوقی رایگان 236 وکیل نیکوکار آذربایجان شرقی بهره مند هستند،خاطرنشان کرد: هر وکیل نیکوکار با هماهنگی قبلی در یک روز از هفته با حضور در این نهاد مشاوره و خدمات حقوقی به مددجویان ارائه می دهد.

دشتی از انعقاد تفاهم نامه بین این نهاد و سازمان بسیج حقوقدانان استان به منظور برخورداری مددجویان از خدمات حقوقی و مشاوره ای اعضای سازمان بسیج حقوقدانان خبر داد و افزود: طبق این تفاهم نامه ارائه مشاوره حقوقی در کلیه موضوعات حقوقی،جزائی و خانواده به مددجویان تحت حمایت این نهاد در یک روز از هفته و به صورت رایگان انجام می شود./303/935/ب1

ارسال نظرات