۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۴۷۴۳۰۱
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه تبریز:

تولید علم و جنبش نرم‌افزاری بر عهده دانشگاهیان است

حجت الاسلام انوری گفت: امروز ادامه و حرکت در مسیر شهدا با تبعیت از رهنمودهای ولایت فقیه و دشمن‌شناسی میسر می شود.
حجت‌الاسلام محمد انوری، مسؤول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام محمد انوری، مسؤول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه تبریز عصر امروز در یادواره شهدای بمباران 27 دی این مرکز آموزش عالی اظهار داشت: دانشگاهیان رسالت خطیری در قبال مجاهدت شهدا بر عهده دارند؛ باید دانست که تداوم راه شهدا با مجاهدت در عرصه‌های علمی و پژوهشی محقق می‌شود.

وی با بیان این‌که صرف برگزاری یادواره های شهدا تکلیف دانشگاهیان در قبال شهدا را رفع نمی کند، خاطرنشان کرد: امروز ادامه و حرکت در مسیر شهدا با تبعیت از رهنمودهای ولایت فقیه و دشمن‌شناسی میسر می شود، باید دانست که چه تکلیفی در قبال آن بزرگمردان تاریخ داریم تا آگاهانه در مسیر مشخص و هدفمند حرکت کنیم.

حجت الاسلام انوری با اشاره به اینکه مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی از دانشگاهیان بسیار خطیر و مهم است، گفت: رهبر انقلاب بر تولید علم و جنبش نرم‌افزاری تأکید دارند، این مطالبه مهم تنها از عهده دانشگاهیان بر می آید، زمانی که بتوانیم علم خود را در جهت انقلاب و تحقق اهدافش قرار دهیم؛ می‌توانیم بگویم که در جهت تداوم راه شهدا حرکت کرده‌ایم.

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه تبریز ادامه داد: رشد و پیشرفت علمی نیاز اصلی جامعه بوده و از دیدگاه مبانی دینی و اسلامی همواره به عنوان قدرت و سلطان شناخته شده است، از این رو کشور مقتدر با تولید علم و اختیار داشتن دانش مصداق عینی می یابد، دانشگاهیان در این هدف مهم رسالت اصلی را بر عهده دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که جایگاه رفیع شهدا در آیات قرآنی به صورت واضح بیان شده است، افزود: شهدای دانشگاه باب جدیدی را در شهادت به روی ما گشودند که ثابت می‌کند در عرصه‌ علم و جهاد علمی نیز مردان حقیقت جو در خط مقدم ایستاده اند.

حجت الاسلام انوری با اشاره به این‌که شهدای دانشگاه تبریز الگوی دانشگاهیان برای تحقق آرمان ها و اهداف انقلاب اسلامی ایران هستند، گفت: آنچه که امروز برای ما مهم است ادامه و حرکت در راه شهداست، شهدای 27 دی دانشگاه تبریز، نشان دهنده‌ هویت دینی دانشگاه است.

همچنین محمدرضا پورمحمدی رییس دانشگاه تبریز در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 27 دی ماه اظهار داشت: اهمیت فرهنگ شهادت و مقام شهید بسیار مهم بوده و تمامی افراد نیز به این اهمیت واقف هستند، در عین حال به عنوان یک وظیفه‌ دینی و اخلاقی نیز باید با گرامی‌داشت این روزهای ارزشمند از مقام شامخ شهدا قدردانی کنیم.

وی با بیان این‌که 27 نقطه‌ عطف تاریخ دفاع مقدس است، خاطرنشان کرد: دانشگاه تبریز به عنوان "مشهدالشهدای دانشگاه‌های کشور" مفتخر است، شهدا به برنامه‌ها و تقدیر ما نیاز ندارند بلکه ما نیازمند یادآوری شهدا هستیم تا بار دیگر با یاد و خاطره‌ شهدا و بیان رشادت‌ها آنان، فرهنگ ایثار و شهادت را به فضای دانشگاه بیاوریم./202/935/ب1

ارسال نظرات