۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۴۷۴۲۹۰
آیت الله طبرسی:

منبر و خطابه ابزار مناسبی برای کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی در جامعه است

نماینده ولی فقیه در مازندران به نقش منابر و خطابه ها در کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی در جامعه اشاره کرد و گفت: ارتباط مستمر مردم به ویژه نسل جوان با روحانیت و گوش فرا دادن به سخنان و نصایح آنها، عامل مهمی در کاهش معضلات اجتماعی و فرهنگی در جامعه است.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که در ساری با اشاره به آسیب هایی که امروز فرهنگ دینی جامعه را تهدید می کند، گفت: مبانی دینی و فرهنگی ما امروز در معرض هجوم گسترده فرهنگ منحرف غرب است.

وی با بیان این که فرهنگ وارداتی غرب مبانی دینی جامعه ما را به شدت تهدید می کند، افزود: متأسفانه به دلیل بی توجهی به برخی هشدارهای فرهنگی امروز فرهنگ داخلی ما در برابر هجمه های دشمنان آسیب پذیر شده است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود به بیان دغدغه های مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگی اشاره کرد و با بیان این که این مطالبات مهم در حوزه فرهنگی نباید بر روی زمین بماند، تصریح کرد: امروز تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگی یک تکلیف و ضرورت مهم است

امام جمعه ساری با بیان این که رهبر انقلاب سال ها است که نسبت به موضوع تهاجم فرهنگی به مسؤولان هشدار می دهند، خاطرنشان کرد: دشمن پس از ناکامی در عرصه های مختلف نظامی، تهدید و تحریم علیه جمهوری اسلامی امروز مبانی دینی و فرهنگی ما را هدف قرار داده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که مهم ترین هدف دشمن تضعیف اصول و مبانی دینی جامعه است، تصریح کرد: جلوگیری از این هدف شوم دشمنان تقویت مبانی دینی جامعه با برنامه ریزی صحیح و اثرگذار است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که برنامه ریزی دشمنان علیه دین و ارزش های انقلاب بسیار سازمان یافته و جدی است، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی ها در داخل نیز با عملکرد نادرست خود زمینه این سوء استفاده دشمنان را فراهم می کنند.

آیت الله طبرسی به هشدارهای مقام معظم رهبری درباره مسأله نفوذ اشاره کرد و با بیان این که مسؤولان باید به موضوع نفود فرهنگی توجه ویژه داشته باشند، بیان داشت: دشمن در نفوذ فرهنگی به دنبال از بین بردن بنیان های دینی و انقلابی جامعه است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در حوزه های مختلف به ویژه مباحث فرهنگی را موجب تعالی و رشد فرهنگی و دینی جامعه دانست و تصریح کرد: نباید بگذاریم برخی فرهنگ های منحرف وارداتی هر روز همچون قارچ در جامعه دینی رشد پیدا کند.

امام جمعه ساری با تأکید براین که فرهنگ غرب همچون سم مهلکی برای مبانی دینی و اعتقادی جامعه است، بیان داشت: همه تلاش و سرمایه گذاری دشمنان اسلام و انقلاب، از بین بردن اصول اعتقادی جامعه اسلامی است، چون می دانند که انقلاب ما بر پایه مبانی دینی و ارزشی پایه گذاری شده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به گسترش روزافزون فضای مجازی در جامعه اشاره کرد و با بیان این که اگر این ظرفیت استفاده بهینه نشود می تواند خسارت های جبران ناپذیری برای کشورمان در پی داشته باشد، گفت: باید با برنامه ریزی صحیح و هدفمند ضررهای احتمالی آن را به حداقل کاهش دهیم.

آیت الله طبرسی با بیان این که متأسفانه مسأله فضای مجازی به یک بلای خانمان سوز تبدیل شده، گفت: مطالبات مقام معظم رهبري در حوزه فضاي مجازي باید جدی گرفته شود تا شاهد وارد شدن آسیب به کشورمان نباشیم.

امام جمعه ساری در ادامه به برخی تهدیدات دشمن در فضای مجازی و تأثیرگذاری دانشگاه ها و مدارس بر افکار و عملکرد دانش آموزان و دانشجویان در مقابله با این تهدیدات اشاره کرد و اظهار داشت: امروز در حکمت نظری پیش رو هستیم و باید در حکمت عملی ورود جدی پیدا کنیم چرا که مبارزه با آسیب های فضای مجازی نیازمند برنامه ریزی دقیق و جامع است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که امروز نسل جوان جامعه ما در معرض جدی آسیب های فضای مجازی قرار دارند، تصریح کرد: اگر در این بخش یک مدیریت مناسب نباشد به حتم بخش مهمی از جامعه درگیر عوارض ناشی از این تکنولوژی می شوند.

امام جمعه ساری با بیان این که دشمن امروز در صدد تضعیف اخلاق، مبانی دینی، ارزشی، اصول اعتقادی و عفاف و حجاب در جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: در این راستا آگاهی بخشی به نسل جوان و همچنین خانواده ها می تواند از آسیب های جدی در این بخش بکاهد.

وی با بیان این که خانواده یکی از اصول مسلم قرآنی و روایی در جامعه اسلامی محسوب می شود، عنوان داشت: در گذشته طلاق باب نبود اما به واسطه رواج طلاق و ازدواج سفید در فضای مجازی این عمل ناپسند در حال افزایش است.

آیت الله طبرسی بر ضرورت فیلتر شدن کانال ها و شبکه های اجتماعی مضر که عامل بروز فساد و ناهنجاری های اجتماعی در جامعه هستند شد و گفت: باید راه هایی که منجر به بروز آسیب های اجتماعی در جامعه می شود را مسدود کرد.

امام جمعه ساری با ابراز نگرانی از افزایش بی رویه مسأله طلاق در جامعه اسلامی، این موضوع را زیبنده کشورمان ندانست و تصریح کرد: باید برای کاهش این معضل مهم اجتماعی یک برنامه ریزی مناسبی شود.

وی در ادامه به نقش منابر و خطابه ها در کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی در جامعه اشاره کرد و افزود: ارتباط مستمر مردم به ویژه نسل جوان با روحانیت و گوش فرا دادن به سخنان و نصایح آنها، عامل مهمی در کاهش معضلات اجتماعی و فرهنگی در جامعه است./950/202/ب2

ارسال نظرات