۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۶
کد خبر: ۴۷۴۲۸۱
حجت الاسلام سالک در گفت وگو با رسا:

هدف هجمه علیه دستگاه قضا تضعیف ولایت است

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس هدف هجمه علیه قوه قضائیه را زدن ولایت عنوان کرد و گفت: دشمنان اسلام چه جریانات داخلی و بیرون برای زدن بازوان ولایت و سست کردن حرکت ولایت از هیچ حرکتی ابا ندارند.
حجت الاسلام سالک

حجت الاسلام احمد سالک نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به هجمه های اخیر به قوه قضائیه گفت: هرکس در هر تشکیلاتی که قرار دارد اگر مطابق نظر آنها رأیی صادر شود به به و چه چه می کنند و می گویند چقدر دستگاه و قانون خوبی است و شروع به تعریف می کنند.

وی افزود: اما اگر برخلاف نظر آنها حکمی صادر شود آن دستگاه و فرد بد می شوند این طبیعت انسان ها است، معمولا انسان ها منافع خود را طلب می کنند و دنبال به دست آوردن منافع خود هستند که این منافع اعم از شخصی، باندی و حزبی است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که اگر برخلاف آن منافع حرکتی انجام شود دستگاه و فرد مورد هجمه قرار می گیرد، اظهار داشت: اگر دستگاه قضایی مورد حمله قرار گرفته با هدفی بالاتر پیگیری می شود که آن هدف زدن ولایت است.

وی ادامه داد: رییس قوه قضاییه از سوی ولی فقیه منصوب می شود و اینها برای این که ولایت را بزنند بازوها را مورد هدف قرار می دهند، دشمنان اسلام چه جریانات داخلی و بیرون برای زدن بازوان ولایت و سست کردن حرکت ولایت از هیچ حرکتی ابا ندارند و حتی با دروغ، تهمت و نسبت های ناروا اقدام می کنند.

حجت الاسلام سالک با بیان این که کسانی به قوه قضائیه حمله می کنند که این قوه روی تجاوزات آنها انگشت گذاشته است، ابراز داشت: به عنوان مثال حقوق های نجومی این گونه است، کسانی که حقوق های نجومی که غارت بیت المال بوده را انجام داده حالا باید در محضر دادگاه و جامعه پاسخگو باشند.

وی عنوان کرد: چون نمی توانند پاسخ دهند یا برای خود حقی قائل هستند به قوه قضائیه حمله می کنند، قوه قضائیه به فتنه گران حمله می کند و آنان را مورد مؤاخذه قرار می دهد چون امنیت کشور را به خطر انداختند، اموال مردم را نابود کردند و آبروی جمهوری اسلامی را بردند اما وقتی این قوه سران فتنه را دستگیر می کند افرادی که از دستگاه قضا ناراحت هستند شروع به حمله و هجمه می کنند.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان این که البته این بدان معنا نیست که  قوه قضائیه از هر عیبی مبرا باشد، خاطرنشان کرد: گاهی اوقات در قوه قضائیه حقی باطل و باطلی حق می شود، گاهی مردم سال ها در این دادگاه ها باید دنبال کار خود باشند که از این موضوع ناراحت هستند؛ قوه قضائیه باید کار درون تشکیلاتی خود را اصلاح کند./1323/ت302/ج

ارسال نظرات