۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۴۷۴۲۵۲

چند خبر کوتاه از خوزستان

برگزاری اردوی طرح معرفتی قرآنی امام جواد(ع) در اهواز، اجرای مرحله دوم دانش افزایی اساتید دانشگاه علوم پزشی اهواز، ساخت 5 فیلم 100 ثانیه‌ای در خوزستان با محوریت سینمای اخلاق و خانواده و تشکیل 17 کمیته ستاد دهه فجر در خوزستان از عناوین چند خبر کوتاه در خوزستان هستند.
چند خبر کوتاه از خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت‌الاسلام علیرضا جلالی، مدیر دارالقرآن امام هادی(ع) کانون بسیج شهید جهان‌آرا اهواز از برگزاری پنجمین اردوی طرح قرآنی- معرفتی امام جواد(ع) خبر داد، ابراز داشت: به دلیل ایام امتحانات قرآن‌آموزان این طرح به صورت موقت تعطیل شده بود.

مدیر دارالقرآن امام هادی(ع) کانون بسیج شهید جهان‌آرا اهواز افزود: پنجمین اردوی طرح قرآنی و معرفتی امام جواد(ع) در تاریخ پنج‌شنبه ۳۰ دی‌ماه سال جاری برگزار خواهد شد؛ همزمان با آموزش این دوره‌های قرآنی دوره معرفتی اخلاق در قرآن نیز به قرآن‌آموزان آموزش داده خواهد شد.

حجت الاسلام جلالی با بیان این که در این اردو ۵۰ قرآن‌آموز زیر ۱۶ سال حضور خواهند داشت، ادامه داد: این قرآن‌آموزان از شهرستان‌های اهواز، ماهشهر، کارون، باوی و حمیدیه در این طرح شرکت کرده‌اند.

حجت الاسلام جلالی گفت: در پنجمین اردوی طرح معرفتیی قرآنی امام جواد(ع)، جاسم حسین‌زاده و حسین محمدی دوره‌های صوت و ترتیل قرآن کریم را به قرآن‌آموزان آموزش خواهند داد.

اجرای مرحله دوم دانش افزایی اساتید دانشگاه علوم پزشی اهواز

براساس این گزارش، مرحله دوم طرح دانش‌افزایی ویژه اساتید دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از ۲۰ تا ۱۸ بهمن‌ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

بنابراین گزارش، در این دوره دانش‌‌افزایی ۴۰ عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز حضور دارند؛ این دوره با موضوع اخلاق علمی حرفه‌ای سطح ۳ و با حضور دکتر کاظم‌زاده عطوفی از دانشگاه ایران برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است که مرحله اول دانش افزایی اساتید دانشگاه علوم پزشی اهواز در تاریخ ۱۹ تا ۲۱ دی ماه سال جاری با موضوع اندیشه سیاسی انقلاب اسلامی سطح ۳ برگزار شد.

ساخت 5 فیلم 100 ثانیه‌ای در خوزستان با محوریت سینمای اخلاق و خانواده

به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان خوزستان، ۵ فیلم صد ثانیه‌ای برای شرکت در یازدهمین جشنواره فیلم صد در حوزه هنری خوزستان ساخته خواهند شد.

بر اساس این گزارش فیلم‌های «نفرین مورچه» به نویسندگی و کارگردانی روح الله سخاوت، «امید» به نویسندگی و کارگردانی امید علی جلیل، «به وقت صبحانه» به نویسندگی و کارگردانی منصور مهرآذر برای شرکت در این جشنواره تولید خواهند شد.

در ادامه گزارش، «سگ ماهی» به نویسندگی و کارگردانی امیدعلی جلیل و«بچه خرس‌ها هم گریه می‌کنند» به نویسندگی و کارگردانی مسلم آقا کوچک‌زاده از دیگر فیلم های هستند که در این جشنواره تولید خواهند شد.

گفتنی است، یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰ با موضوع سینمای اخلاق و خانواده در دو بخش مسابقه‌ای و مسیر تجربه و در قالب مستند، داستانی و پویا نمایی، اسفند ماه ۹۵ در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود.

تشکیل 17 کمیته ستاد دهه فجر در خوزستان

حجت‌الاسلام سید لطف‌الله سپهر، سرپرست شورای هاهنگی تبلیغات اسلامی استان با اشاره به آغاز بکار ستاد دهه فجر استان خوزستان به مناسبت بزرگداشت ایام الله دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی، ابراز داشت: وی گفت: نخستین جلسه ستاد دهه فجر در استانداری خوزستان با حضور معاون سیاسی اجتماعی استاندار برگزار شد و کمیته‌های ستاد دهه فجر خوزستان نیز مشخص شدند.

سرپرست شورای هاهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه ۱۷ کمیته در ستاد دهه فجر تشکیل شد، افزود: کمیته طرح و برنامه، کمیته ارتباطات و اطلاع رسانی، کمیته قرآن، کمیته ایثارگران، کمیته انجمن‌های مذهبی و تشکل‌های دینی و کمیته مساجد از جمله کمیته‌های این ستاد است.

حجت الاسلام سپهر ادامه داد: کمیته فرهنگی و هنری، کمیته همیاری و تشکل‌های مردمی، کمیته فرهنگیان و دانش‌آموزان، کمیته دانشجویی، کمیته روستایی و کمیته زنان و خانواده نیز از دیگر کمیته‌های این ستاد هستند.

وی گفت: کمیته نهادها و سازمان‌ها، کمیته کارگری، کمیته اصناف و بازاریان، کمیته ورزش، کمیته کودک و نوجوان، کمیته بسیج، کمیته نیروهای مسلح، کمیته فضاسازی و خدمات شهری و کمیته مراسم از دیگر کمیته‌های ستاد دهه فجر استان خوزستان هستند.

سرپرست شورای هاهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان اظهار داشت: این کمیته‌ها فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و احکام مسئولان آنها نیز ابلاغ شده است./9453/303/ب3

ارسال نظرات