۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۴۷۴۲۴۴
کارشناس مسائل سیاسی:

اعدام 3 جوان بحرینی سرآغاز انتفاضه ای جدید است

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به ادعاهای واهی آل خلیفه در اعدام سه جوان بحرینی گفت: اعدام این سه جوان سرآغاز انتفاضه جدید ملت مقاوم بحرین خواهد بود.
سه جوان بحرینی اعدام شده

جبار سعیداوی، کارشناس مسائل سیاسی، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اعدام سه جوان بحرینی از سوی آل خلیفه گفت: این رژیم به هیچکدام از اصول دموکراسی و قوانین بین الملل اعتراف و اعتقادی ندارد و بی توجه به خواسته های ملت خود است.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان این که ملت ها مشروع دهنده حاکمان هستند، ابراز داشت: اکثریت ملت بحرین رضایتی از حاکمیت خاندان آل خلیفه ندارد که با این احتساب حداقل مشروعیت عرفی آنها ساقط می شود اما با توسل به زور و اعدام انقلابیون، آزار و اذیت های فراوانی بر ای ملت خود تحمیل کردند.

استاد دانشگاه سکوت و کمترین اقدام مجامع بین المللی در برابر جنایت های آل خلیفه را ناشی از دلارهای عربستان سعودی دانست و افزود: آل سعود در هر ظلم صورت گرفته علیه ملت ها نقش عمده ای دارد و انتظار ما از ملت ها و فعالان حقوق بشری جهانی اعتراض و محکوم ساختن اعدام سه جوان بحرینی است.

اعدام سه جوان بحرینی سرآغاز انتفاضه جدید در بحرین است

سعیداوی اعدام سه جوان بحرینی را خارج از عرف بین الملل و شرعی دانست و تصریح کرد: ادعاهای مطرح شده درباره این سه جوان، واهی و دروغ و جامعه بین الملل با صدور قطعنامه اعدام های آل خلیفه را محکوم و متوقف کند.

وی با بیان این که چه بسا اعدام سه جوان بحرینی انتفاضه جدیدی را در میان مردم مقاوم بحرین ایجاد کند، اظهار داشت: پایبندی بر اصول و اعتقادات، جان فشانی برای انقلاب و انسجام ملت بحرین را شاهد هستیم و نکته اصلی در انقلاب ملت بحرین، حضور و اعتراض مسالمت و عدم قیام مسلحانه است.

قطع کمک آل سعود به دست نشاندگان خود سبب ایجاد آرامش و امنیت در منطقه است

کارشناس مسائل سیاسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حصر خانگی شیخ عیسی قاسم اظهار داشت: عدم برخورد جدی سازمان ملل و حقوق بشر با آل خلیفه و خرید این سازمان ها از سوی عربستان سعودی سبب ادامه یافتن فعالیت های خشن و اعدام ها در بحرین خواهد بود.

این استاد دانشگاه در پایان با اشاره به ناتوانی عربستان سعودی در تأمین هزینه های جاری خود گفت: با قطع شدن کمک های مالی آل سعود به دست نشاندگان خود شاهد تحول مثبت در منطقه خواهیم بود./9456/302/ب3

ارسال نظرات