۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۴۷۴۲۳۳
معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران ایلام:

روحیه پژوهشگری باید در طلاب افزایش پیدا کند

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران ایلام گفت: ابزارهای نو و پیشرفته در هر علمی مسیر جستجو را بیش از گذشته برای دانش پژوهان آن هموار ساخته و همین مساله سبب دسترسی آسان به منابع معرفتی، علوم و یافته های علمی شده است.
پژوهش

کبری جعفرزاده، معاون پژوهشی حوزه علمیه خواهران ایلام، امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، به نقش و جایگاه پژوهش اشاره کرد و اظهار داشت: پیشرفت علم و تکنولوژی در زمینه های گوناگون و بخصوص در فن آوری های نوین، به بحث تحقیق و پژوهش علوم سرعت چشمگیری بخشیده است.

وی افزود: ابزارهای نو و پیشرفته در هر علمی مسیر جستجو را بیش از گذشته برای دانش پژوهان آن هموار ساخته و همین مساله سبب دسترسی آسان به منابع معرفتی، علوم و یافته های علمی شده است.
جعفرزاده با بیان اینکه تحقیقات و پژوهش از محوریترین و اصلیترین برنامه ها درحوزه های علمیه است، گفت: وقت و سرمایه زیادی باید برای پژوهش صرف شده است. اهتمام پژوهشگران و استقبال از طرح های پژوهشی، پرورش محققین جوان و هموار کردن مسیر برای محققین زبده و زبردست از مسائلی است که مدیریت های حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور به آن توجه دارد.

وی بیان کرد: در حوزه‌های علمیه خواهران به بحث آموزش به شیوه پژوهش توجه ویژه‌ای شده است و مهارت‌های پژوهشی متناسب با سطح تحصیلی طلاب آموزش داده می‌شود. به دلیل توجه به امر پژوهش حوزه‌ها حجم زیادی از تحقیقات توسط طلاب خواهر به نگارش درآمده است.

معاون پژوهشی حوزه علمیه خواهران ایلام با اشاره به راهکارهای مناسب برای افزایش روحیه پژوهش خاطر نشان کرد: در حوزه های علمیه ضروریست جهت افزایش روحیه پژوهشگری در میان طلاب خود به شناسایی صحیح و دقیق  آسیبهای موجود در تحقیقات پرداخته تا در خلال آن بتوانند راهکارهای برطرف نمودن این آسیب ها را بهتر بست آورند.

وی تصریح کرد: نشستهای علمی و جلسات نقد و همایش های تخصصی، برگزاری دوره های آموزشی روش تحقیق و مقاله نویسی طلاب، استفاده از متخصصین و نخبگان در امر پژوهش، فراهم شدن فرصت های مطالعاتی برای اساتید و پژوهشگران، استفاده از ابزارهای تشویقی مناسب، کاربردی نبودن تحقیقات انجام شده زمینه ساز افزایش روحیه پژوهشگری خواهد بود.

جعفرزاده در پایان گفت: اهتمام کامل به برنامه ریزی و مدیریت امور پژوهشی، تهیه طرح و برنامه ها و آیین نامه های پژوهشی، ارتقاء فعالیت های پژوهشی از طریق برگزاری جشنواره علامه حلی و بانوی کرامت و مسابقات گروه های رشد، ایجاد کانون ها و هسته های پژوهشی، فرهنگ سازی پژوهشی در هفته پژوهش و کتابخوانی، تقدیر از برترین های از فعالیتهای پژوهشی حوزه های علمیه خواهران می باشد./879/302/ب3

ارسال نظرات