۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۴۷۴۲۲۷
معاون هماهنگی امور اقتصادی لرستان:

فقرزدایی از آثار و برکات زکات است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان زکات را عاملی در جهت پاکیزگی، پالایش و نیکوکاری عنوان کرد و گفت: از آثار و برکات زکات فقرزدایی و رفع محرومیت است.
زکات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، مهرداد غضنفری، ظهر امروز در نشست شورای زکات لرستان که در بیت امام جمعه خرم آباد برگزار شد، از زکات به عنوان پاکیزگی، پالایش و نیکوکاری یاد کرد و گفت: زکات در فرهنگ قرآنی پرداخت بخشی از درآمد جهت حفظ مال و سلامت انسان است.

وی افزود: بر پا داشتن نماز، ادای زکات، تأمین حقوق افشار آسیب‌پذیر جامعه از ارزشهای اسلامی و ویژگیهای نظام جمهوری اسلامی است که در رستگاری و سعادت انسانها نقش آفرین است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان در ادامه با اشاره به وجود ظرفیتها و منابع استان لرستان که زکات به آنها تعلق می‌گیرد، گفت: مردم استان بر اساس اعتقادات خویش پایبند به پرداخت زکات هستند و در این راستا باید فرهنگ سازی منسجم تری از سوی شورای زکات استان قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه برنامه زکات نیازمند برنامه‌ریزی نظام مندی است، خاطرنشان کرد: باید وظایف دستگاهها در امر زکات مشخص و مسؤولان به تکالیف شرعی و قانونی خویش عمل کنند.

ضرورت تقویت تبلیغات محیطی در زمینه زکات

غضنفری با بیان اینکه استان لرستان ظرفیت فرهنگی مناسبی در جهت پرداخت زکات دارد، گفت: باید تبلیغات محیطی زکات بیشتر شود و خیابانی به ‌نام «زکات» نام‌گذاری شود.

وی در ادامه اظهار داشت: پرداختن به امر زکات از سوی دبیرخانه شورای زکات در ایام الله دهه مورد توجه ویژه قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان بیان داشت: در راستای تقویت فرهنگ پرداخت زکات می طلبد جهاد کشاورزی برنامه‌های آموزشی و ترویجی با پیوست فرهنگی با موضوع زکات و انفاق داشته باشد.

غضنفری با بیان اینکه پرداخت زکات در جهت برطرف سازی محرومیتها و ساماندهی اقشار آسیب‌پذیر جامعه مؤثر است، افزود: در جهت تبیین و ترویج فرهنگ پرداخت زکات افزون بر استفاده از ظرفیت مبلغان و روحانیان، مسؤولان دستگاه های اجرایی و تبلیغی باید به وظایف خویش عمل کنند./9459/202/ب3

ارسال نظرات