۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۴۷۴۲۲۶
معاون پژوهش مدرسه علمیه مولاوردیخان قزوین:

آل سعود باید از رفتارهای ناخود نسبت به حجاج ایرانی عذرخواهی کند

معاون پژوهش مدرسه علمیه مولاوردیخان قزوین در ادامه با بیان اینکه تعلل در حج به معنای عدم محاسبه رفتارهای آل سعود در سال های اخیر نیست گفت: مسؤولان حج کشور باید در انجام مذاکرات خود در سفر حج سال هزار و سیصد و شصت و نه که دعوتنامه برای آنها از جانب کشور عربستان ارسال شده بود نکات مهمی را مدنظر داشته باشند.
حجت الاسلام فرشید نوروزلو

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین حجت الاسلام فرشید نوروزلو معاون پژوهش مدرسه علمیه مولاوردیخان قزوین ظهر امروز در مسجد امام رضا(ع) دانشگاه آزاد باراجین قزوین با اشاره به فریضه مهم حج گفت: حج یک واجب الهی و معنوی است که سرمایه حیات جاودانه است و انسان را به افق توحید و تنزیه نزدیک می‌کند از این رو شایسته است که دستورات عبادی حج به طور صحیح و مو به مو انجام گیرد.

وی در ادامه با اشاره به مسئله استطاعت در وجوب فریضه حج افزود: در اهمیت این فریضه الهی هیچ شک و شبهه‌ای وجود ندارد اما یکی از شرایط وجوب آن استطاعت است که مراد از آن امنیت جانی، مالی و آبرویی است این واجب الهی بنا بر توصیه بزرگان امری است که نباید هرگز تعطیل شود به گونه‌ای که مردم از آن بازمانند.

آل سعود باید از رفتارهای ناخود نسبت به حجاج ایرانی عذرخواهی کند

معاون پژوهش مدرسه علمیه مولاوردیخان در ادامه با بیان اینکه تعلل در حج به معنای عدم محاسبه رفتارهای آل سعود در سال های اخیر نیست ابراز کرد: مسؤولان حج کشور باید در انجام مذاکرات خود در سفر حج سال هزار و سیصد و شصت و نه که دعوتنامه برای آنها از جانب کشور عربستان ارسال شده بود نکات مهمی را مدنظر داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به نکات موردنظر در خصوص اجرای فریضه حج از سوی مسؤولان عربستان سعودی خاطرنشان کرد: نخست لزوم پرداخت دیه شهدای مظلوم منا از جانب سعودی‌ها دوم لزوم ارائه تضمین محکم و مستقل از جانب آل سعود برای حفظ جان و آبرو و حیثیت حجاج ایرانی و مورد سوم مسئله فرودگاه جده است که باید عاملان این عمل شنیع مجازات و دولت سعودی عذرخواهی رسمی در این زمینه انجام گیرید.

حجت الاسلام نوروزلو در ادامه حج را مهمترین کنگره جهانی اسلام دانست و اظهار کرد: مومنان اگرچه با این فریضه الهی آشنایی دیرینه دارند و هر سال با حضور شورانگیز خود از سراسر عالم با حضرت دوست میثاق می‌بندند اما هنوز ابعاد بی‌شماری از این فریضه مهم ناشناخته و مهجور مانده است.

وی در پایان گفت: پیروزی انقلاب اسلامی در پرتو اندیشه‌های تابناک امام خمینی(ره) حج را همچون سایر معارف و احکام اسلامی در جایگاه واقعی خود نشاند و سیمای راستین و محتوای غنی آن را نمایان کرد اما هنوز راهی دراز در پیش است تا فلسفه و ابعاد و آثار و برکات حج شناخته و شناسانده شود./873/202/ب3

ارسال نظرات