۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۴۷۴۲۲۲
مدیرکل ارشاد آذربایجان شرقی:

تعاملات فرهنگی ایران و آذربایجان گسترش پیدا می کند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که محدودیتی برای ارتقای همکاری های فرهنگی ایران و جمهوری آذربایجان وجود ندارد، گفت: به زودی تعاملات فرهنگی ایران و آذربایجان گسترش می‌یابد.
تعاملات فرهنگی ایران و آذربایجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی امروز در جلسه مشترک رایزن فرهنگی سفارت ایران در جمهوری آذربایجان و رئیس تئاتر موزیکال دولتی باکو، بر شناسایی راه‌های ارتقای همکاری فرهنگی دو سویه تأکید کرد و اظهار داشت: اشتراکات فرهنگی، مذهبی و زبانی میان مردم آذربایجان و استان بسیار ارزشمند و مغتنم است.

وی با بیان این‌که جمهوری اسلامی ایران در عرصه تعاملات بین‌المللی به دنبال استفاده حداکثری از دیپلماسی فرهنگی است، خاطرنشان کرد: فعالان حوزه فرهنگی امروز برای تعمیق روابط دو ملت ایران و جمهوری آذربایجان، مسؤولیت سنگینی بر دوش دارند؛ به یقین تعامل میان ملت‌ها همواره ساده‌تر از تعامل دولت‌ها بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که محدودیتی برای ارتقای همکاری های فرهنگی ایران و جمهوری آذربایجان وجود ندارد، گفت:. اهالی فرهنگ و هنر دو کشور مانند پلی هستند که باید گذشته تاریخی و آینده را به هم وصل کنند تا نسل های بعدی از نظر هویتی دچار سردرگمی نباشند.

وی هنرهای نمایشی را راهی برای سعادت و تحول بشری دانست و با اشاره به علاقه مندی دولت جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای همکاری های فرهنگی گفت: به زودی تعاملات فرهنگی ایران و آذربایجان گسترش می‌یابد؛ در همین راستا آماده میزبانی از گروه های هنری آذربایجان و نیز تولید آثار مشترک هستیم.

همچنین سیدابراهیم ابراهیمی، رایزن فرهنگی ایران در باکو اظهار داشت: در روی زمین هرگز دو کشوری را نمی توان یافت که به اندازه ایران و جمهوری آذربایجان از نظر تاریخ و زبان و فرهنگ و دین و مذهب به این اندازه اشتراکات عمیق و تاریخی داشته باشند؛ دو ملت ایران و جمهوری آذربایجان سالیان سال باهم زیسته و در غم و شادی یکدیگر شریک بوده اند.

ابراهیمی با اشاره به حضور "علی قسمت لالایف" رئیس تئاتر موزیکال دولتی جمهوری آذربایجان در تبریز اظهار داشت: وی یکی از چهره های سرشناس این کشور به شمار می آید که سالها وزارت فرهنگ این کشور را عهده دار بوده و راه تازه ای در ارتقای فرهنگی دو طرف ایفا خواهد کرد.

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در باکو با بیان این‌که در حوزه فرهنگ مرزی نمی شناسیم، چراکه مرزهای جغرافیایی فقط در حوزه سیاسی معنا دارد، تصریح کرد: امیدواریم در حوزه های فرهنگی از تئاتر و سینما تا موسیقی و شعر و ادبیات، همکاری های دو طرف ارتقا یابد چراکه این امر هم خواست مسؤولان و هم ملت دو کشور است./935/202/ب3

 

ارسال نظرات