۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۴۷۴۲۲۰
نماینده ولی فقیه در لرستان مطرح کرد؛

ضرورت اصلاح ساختار شورای زکات در لرستان

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر ضرورت اصلاح ساختار شورای زکات لرستان و تشکیل کمیته هایی در این زمینه گفت: مهم ترین هدف این شورا احیای فریضه واجب زکات است و برای تحقق این مهم باید اصلاح شود.
امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درخرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، ظهر امروز در نشست شورای زکات استان لرستان که در بیت امام جمعه خرم آباد برگزار شد، گفت: زکات یک مسأله حکومتی و فریضه الهی است.

وی با بیان اینکه اهمیت زکات کمتر از اهمیت نماز نیست، افزود: زکات در جهت فقرزدایی، پاکیزگی روح و دل و جان انسانها‌ و قطع دلبستگی دنیا نقش مهمی دارد و در راستای پرداخت زکات باید فرهنگ سازی شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه زکات جنبه مردمی دارد و باید برای مردم صرف شود، خاطرنشان کرد: با استفاده از پرداخت زکات باید در جهت تبلیغ دین و تقویت معنویت مردم قدم برداشت.

وی با تأکید بر ضرورت بیشتر شدن مشارکت مخاطبان زکات همچون کشاورزان دامداران و صاحبان جواهر فروشیها عنوان داشت: کشاورز و دامدار باید بدانند که زکات آنها در کجا مصرف می‌شود و از لحاظ شرعی کشاورزان و دامداران باید بدانند کسی‌ که زکات بر گردنش است نمی‌تواند در مالی که زکات بر آن تعلق گرفته است، تصرف داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی در ادامه با تأکید بر ضرورت اصلاح ساختار شورای زکات عنوان داشت: اگر می‌خواهیم در زکات موفق باشیم، نقش اعضای شورای زکات باید به درستی مشخص شود.

وی با بیان ضرورت تشکیل کمیته‌های تشکیل شورای زکات خاطرنشان کرد: کمیته جمع‌آوری زکات، کمیته توزیع و کمیته نظارت زکات از مهم ترین کمیته هایی هستند که باید در ساختار ستاد زکات ایجاد شوند.

امام جمعه خرم آباد احیای فریضه زکات را هدف شورای زکات دانست و گفت: با اصلاح ساختار این شورا و تقسیم‌بندی اعضای ستاد زکات را در کمیته‌های راه اندازی شده باید به تبیین مسأله زکات پرداخت.

گفتنی است، در پایان این نشست کمیته‌ فرهنگی تبلیغی شامل تبلیغات اسلامی، صدا و سیما، اوقاف و امور خیریه، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و کمیته جمع‌آوری شامل کمیته امداد امام خمینی، فرمانداران، جهاد کشاورزی، سازمان تعاون روستایی و سازمان صنعت معدن و تجارت و کمیته توزیع نیز شامل ائمه جمعه، کمیته امداد، بهزیستی سازمان آموزش و پرورش و تبلیغات اسلامی،  کمیته نظارت شامل ائمه جمعه، کمیته امداد امام خمینی(ره) و استانداری لرستان معرفی شد./9459/202/ب3

ارسال نظرات