۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۴۷۴۲۱۹
سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان:

27دی ماه سالروز حرکت بصیرتی و ولایی مردم اهواز است

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان این که چهارشنبه سیاه اهواز حرکت انقلابی و دینی مردم اهواز است، گفت: 27 دی ماه سالروز حرکت بصیرتی و ولایی مردم اهواز در تاریخ انقلاب اسلامی است.
حجت الاسلام سپهر، مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید لطف الله سپهر، سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان، پیش از ظهر امروز، در مراسم چهارشنبه سیاه اهواز سال 57 در حسینیه اعظم ابراز داشت: 27 دی سالروز حرکت انقلابی و بابصیرت مردم ولایتمدار و فهیم اهواز است که منجر به اعلام انزجار از حکومت طاغوت و حمایت و همراهی با مرجعیت تشیع و امامت امام راحل(ره) و انقلابی گردید.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان این که خون شهیدان خوزستانی در مسیر نهضت مقدس اسلامی و شجره طیبه انقلاب اسلامی تقدیم شد، افزود: بیش از ده ها شهید و مجروح در خوزستان تقدیم انقلاب اسلامی شد و در راستای عملکرد و رفتار ننگین حکومت طاغوت در شهادت تعدادی از مردم اهواز در 27 دی ماه 1357 چنین فاجعه ای به چهارشنبه سیاه نامگذاری شد.

این مقام مسؤول با گرامی داشتن چهارشنبه سیاه اهواز گفت: چنین روزی، حرکتی انقلابی و دینی برای مردم خوزستان و اهوازی است که در همه صحنه های انقلاب اسلامی نقشی بی بدیل، کم نظیر و اثرگذار دارند و بصیرت انقلابی آنها سبب شد تا امام راحل(ره) عبارت «مردم خوزستان دِین خود را به اسلام ادا کردند» را بیان کند.

حجت الاسلام سپهر با اشاره به این که امسال برای نخستین بار در راستای گرامی داشت چنین روز تاریخی مراسم مذکور برگزار شد، اظهار داشت: آیت الله خزعلی از روحانیون انقلابی و مروجان اندیشه امیرمؤمنان(ع) است که در 26 دی ماه سال 57 با سخنان روشنگرانه در تبیین اهداف انقلاب اسلامی در خوزستان نقش محوری داشت.

وی به نقش اساسی علمای خوزستان در یوم الله 27 دی ماه سال 57 ابراز داشت: علمای خوزستان در چنین روز بیانیه ای جامع و تشکیلاتی تهیه که به وسیله آیت الله موسوی جزایری قرائت شد و در آن ضمن تشکر از حضور مردم در صحنه های مختلف، مجموعه گارد شاهنشاهی را از فرزندان مملکت قلمداد و عدم تعرض و برخورد فیزیکی به مردم را از سوی آنها خواستار شدند.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان در پایان گفت: در چنین بیانیه ای شاهد بصیرت و آگاهی علمای خوزستان بودیم که عدم تخریب اماکن عمومی، دوری بازاریان از گرانفروشی و هرج و مرج اقتصادی، ارائه خدمات شبانه روزانه و سازمان دهی شده از کارکنان دولت، شهرداری و نهادهای خدمت رسان را خواستار شدند./9456/202/ب3

ارسال نظرات