۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۴۷۴۲۰۹

پیام جمعیت الوفاق بحرین به مناسبت اعدام سه جوان انقلابی

جمعیت الوفاق اسلامی بحرین اعدام سه جوان انقلابی این کشور را محکوم کرد و مراحل دادگاه این افراد را به دور از عدالت و پاکی خواند.
حسین الدیهی

به گزارش خبرگزاری رسا، جمعیت الوفاق اسلامی بحرین اعدام سه تن از جوانان این کشور به نام های عباس السمیع، سامی مشیمع و علی السنکیس را تسلیت گفت.

در پیام حجت الاسلام حسین الدیهی معاون دبیرکل این جمعیت آمده است: این جنایت خونین و شنیع، نشان دهنده شیوه غیرعقلایی نظام بحرین در تعامل با ملت بحرینی است که کرامت و عدالت و دموکراسی را مطالبه می کند. آل خلیفه با این جنایت نشان داد که بر گزینه های خونین و امنیتی پایبند است.

وی با اشاره به اینکه اعدام این شهروندان با همه ارزش های انسانی مغایرت دارد، تشکیل کمیته ای بین المللی جهت تحقیق درباره جنایت های قتل و ظلم و ستم مذهبی و تخریب تمدن کشور از سوی آل خلیفه را خواستار شد.

این روحانی بحرینی، آل خلیفه را مسؤول وضع بحرانی کنونی کشور توصیف کرد و افزود: پرونده ای که طی آن حکم صادر و اعدام اجرا شده است از کوچکترین مقدمات عدالت و پاکی به دور بوده و همه مراحل آن باطل به شمار می آید. این مساله زنگ خطری برای وضع سیاسی و قضایی و قانونی و امنیتی کشور محسوب می شود.

حجت الاسلام الدیهی تصریح کرد: این سه شهید بزرگ به مطالبه خواسته های ملت و همچنین مبارزه با ظلم و ستم در کشور ایمان داشتند و این اتهامات و اعدام نمی تواند ارزش آنان را مورد تاثیر قرار دهد و بر همین اساس بود که خانواده هایشان خبر شهادت را با سرافرازی و افتخار پذیرفتند.

وی خون این افراد را عامل افزایش روحیه و ثبات شهروندان در راه جنبش عنوان کرد و اظهار داشت: از ملت قهرمان و بزرگ حاضر در صحنه می خواهیم همچنان با قدرت به جنبش مسالمت آمیز خود ادامه داده و به صورت گسترده در مراسم عزای این شهیدان شرکت کنند.

عضو ارشد الوفاق بحرین تأکید کرد که که رخدادهای کنونی تنها بر عزم و اراده و ثبات مردم بر تمسک به مطالبه خواسته های مشروع و عادلانه آنان می افزاید و همچنان به مبارزه با استبداد و دیکتاتوری ادامه خواهند داد تا شاهد برقراری نظام دموکراسی، تشکیل دولت قانون محور و احترام به آزادی های عمومی و حقوق بشر باشیم./980/ب902/د

ارسال نظرات