۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۴۷۴۱۹۸
علمای شیعه و سنی لبنان:

اعدام سیاسی ترفند جدید آل خلیفه برای ترور انقلابیان است

تجمع علمای مسلمان لبنان اعدام شهروندان بحرین را ظالمانه توصیف کرد و اعدام سیاسی را شیوه جدید آل خلیفه علیه ملت خواند
تجمع علمای مسلمان لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، تجمع علمای مسلمان لبنان در پیامی، اعدام سه زندانی سیاسی بحرینی از سوی آل خلیفه را به شدت محکوم کرد و افزود: ما همواره از ملت بحرین می خواهیم به جنبش مسالمت آمیز و به دور از خشونت خود ادامه دهند تا نظام از هرگونه خشونت احتمالی در راستای بحران آفرینی علیه ملت و استفاده از شیوه های نظامی استفاده نکند.

این تجمع افزود: اما نظام ظالم آل خلیفه به دلیل ناتوانی در سرکوب جنبش به ترور بر اساس اعدام سیاسی روی آورده و بر همین اساس سه جوان به نام های عباس السمیع، علی السنکیس و سامی مشیمع را اعدام کرد.

تجمع علمای مسلمان تصریح کرد: محاکمه های صوری این شهدا، در دادگاه های غیرعادل صورت گرفته و حکم اعدام آنان نیز با وجود دلایل قاطع اثبات بی گناهی نظیر حضور شهید السمیع در هنگام بروز حادثه به عنوان نگهبان در مدرسه صادر شده است.

علمای شیعه و سنی لبنان اظهار داشتند که این اعدام جنایتکارانه به معنای ورود بحران بحرین در مرحله جدیدی است که درگیری گسترده و نافرمانی اجتماعی در زمینه های مختلف را به همراه دارد تا بدینوسیله خواسته مشروع ملت مظلوم بحرین محقق شود.

آنان خطاب به سازمان های حقوق بشر جهان تأکید کردند که با توجه به اینکه هیچگاه از ملت مظلوم بحرین دفاع نکرده اید، آیا آبروی برای شما باقی مانده است که خود را مدافع حقوق بشر بدانید؟/980/ب902/د

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات