۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۴۷۴۱۹۷
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

شکستن قبح انحرافات اخلاقی هدف شبکه های ماهواره ای است

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که تأثیر ماهواره ها بر روی نسل جوان آسیب های اجتماعی و فرهنگی بسیاری را با خود به همراه دارد، گفت: شبکه های ماهواره ای و فیلم های ضد اخلاقی تولید شده در آن به دنبال شکستن قبح انحرافات اخلاقی در جامعه هستند.
امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمدباقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی شهرستان نکا در دفتر امام جمعه، تجمل‌گرایی و مصرف‌گرایی را به عنوان آسیب‌های جدی جامعه دانست و با تأکید بر فرهنگ‌سازی مناسب در این زمینه و خواستار توجه جدی مردم به این امر شد.

وی نقش رسانه ملی در ترویج ساده زیستی و دور از تحمل گرایی را مهم ارزیابی کرد و با بیان این که متأسفانه برنامه های رسانه ملی به گونه ای عمل می کنند که خود از عوامل تبلیغ تجمل گرایی در جامعه است، افزود: صدا و سیما به عنوان یک رسانه فراگیر باید ترویج دهنده سبک زندگی اسلامی باشد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه امروز جامعه ما درگیر برخی فرهنگ های غیر اسلامی ایرانی شده است، خاطرنشان کرد: فرهنگ های وارداتی نمی تواند موجب رشد و تعالی جامعه دینی شود.

امام جمعه نکا با اشاره به این که فرهنگ غرب بر پایه مادی گرایی بنا شده است و نمی تواند تعالی بخش باشد، تصریح کرد: رشد این نوع آداب و فرهنگ ها در جامعه اسلامی موجب سست شدن پایه اعتقادات دینی می شود.

حجت الاسلام لائینی بر ضرورت ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی در جامعه امروز ما تأکید کرد و با بیان این که متأسفانه توجه به موضوع سبک زندگی امروز به فراموشی سپرده شده است، خاطرنشان کرد: نباید در میان حجم وسیعی از مسائل مختلف کشور مباحث فرهنگی مورد بی توجهی قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران بر ضرورت پرهیز از برخورد شعاری با موضوع سبک زندگی در جامعه تأکید کرد و گفت: در مقطعی شاهد توجه خاص متولیان فرهنگی کشور به مسأله سبک زندگی اسلامی بودیم، اما در حال حاضر این موضوع در کشور کمرنگ شده است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که همه تلاش دشمنان اسلام و انقلاب، سست کردن اعتقادات دینی مردم به ویژه نسل جوان است، تصریح کرد: یکی از راه هایی که دشمنان به طور ویژه بر روی آن سرمایه گذاری می کنند تغییر شیوه زندگی مردم است.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که متأسفانه امروز بخش مهمی از جامعه درگیر این مسأله مهم هستند، خاطرنشان کرد: باید از همه ظرفیت های تبلیغی و رسانه ای موجود به منظور ترویج صحیح و اثرگذار سبک زندگی اسلامی ایرانی در جامعه به ویژه در میان خانواده ها بهره گرفته شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که هنوز بسیاری از خانواده ها با خسارت های جبران ناپذیر سبک زندگی غربی هیچ آشنایی ندارند، افزود: جامعه امروز نیازمند آگاهی بخشی در این خصوص است و در این بخش رسالت رسانه ها به ویژه رسانه ملی بسیار اثربخش خواهد یود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران همچنین به نقش مبلغان دینی در ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی در جامعه اشاره کرد و گفت: نباید از نقش مهم منبر و خطابه به عنوان یکی از بهترین و کارآمدترین رسانه های تبلیغی غافل شد، چون ارتباط چهره به چهره یک روحانی با هر شهروند می تواند فرصت مناسبی برای تبلیغ و تبیین صحیح سبک زندگی اسلامی باشد.

حجت الاسلام لائینی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از صدا و سیمای مرکز مازندران در خصوص عدم پوشش سراسری شبکه های دیجیتال در شهرستان نکا، گفت: این مسأله موجب روی آوردن مردم به شبکه های ماهواره ای شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که علیرغم تذکرات بسیار در خصوص عواقب ناشی از این مسأله مسؤولان هنوز اقدام خاصی در این باره انجام ندادند، افزود: نباید برخی کم کاری ها موجب شود تا مردم به شبکه های مضر و منحرف روی بیاورند.

حجت الاسلام لائینی بهره‌مندی از جایگزین مناسب را لازمه برخورد با ماهواره و معضلات ناشی از آن دانست و تأکید کرد: وقتی در بخش‌هایی از شهرستان مناطقی وجود دارد که پوشش صدا و سیمای کشور را ندارد، چه انتظاری از کوه‌پایه‌ها و روستاها وجود دارد و چه انتظاری است که به مردم بگوییم به سمت ماهواره‌ها نروند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که ماهواره ها امروز به ابزاری برای تزتزل بنیان های دینی و فرهنگی خانواده ها تبدیل شده اند، افزود: مهم ترین هدف شبکه های ماهواره ای گسست میان خانواده ها و دور شدن آنها از مبانی دینی و اعتقادی است.

امام جمعه نکا در ادامه سخنان خود به مسأله طلاق و افزایش روز افزون آن در جامعه اشاره کرد و با بیان این که یکی از مسائلی که بسترهای رشد طلاق در جامعه را افزایش می دهد همین شبکه های ماهواره ای است، خاطرنشان کرد: سبک زندگی که در سریال های شبکه های ماهواره ای ترویج می شود سبب بی هویتی و سردرگمی نوجوانان و جوانان و حتی گاهی بزرگترهای خانواده می شود.

وی با بیان این که ماهواره پیشتاز همه ابزارهای مهم در تهاجم فرهنگی علیه کشورهای اسلامی به شمار می رود، گفت: استکبار جهانی مدت‌ها است که برای نابودی فرهنگ‌های اسلامی و جلوگیری از رشد و گسترش آن در سراسر جهان در صدد تهیه خوراک فکری و فرهنگی افتاده تا به مخاطب مسلمان خود القا کند، تفکرات او دیگر در دنیای مدرن امروزی پاسخگوی نیازهای بشری نیست.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنان اسلام و انقلاب به دنبال نابودی و فروپاشی خانواده های ایرانی هستند، تصریح کرد: آنها با تولید فیلم های ضد دین و اخلاق در پی دستیابی به این هدف شوم خود هستند.

مسؤول حوزه علمیه نکا با اشاره به این که تأثیر ماهواره ها بر روی نسل جوان آسیب های اجتماعی و فرهنگی بسیاری را با خود به همراه دارد، خاطرنشان کرد: شبکه های ماهواره ای و فیلم های ضد اخلاقی تولید شده در آن به دنبال شکستن قبح انحرافات اخلاقی در جامعه هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود همچنین با انتقاد از سبک تشویق اجناس خارجی از سوی اساتید در دانشگاه‌ها آن را ضد اقتصاد مقاومتی خواند و گفت: اکثر کارکنان و اساتید دانشگاه‌ها ماشین‌های لوکس خارجی دارند و این بدین معنا است که به دانشجو می‌گوییم آینده یعنی این و اگر در آینده ماشین خارجی داشتید آدم موفقی هستید.

امام جمعه نکا در پایان با اشاره به وجود برخی از نمادهای غیر اسلامی در بعضی از واحدهای صنفی سطح شهر، خواستار پیگیری این موضوع از سوی مسؤولان مربوطه شد./1317/202/ب3

ارسال نظرات