۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۴۷۴۱۹۴
از سوی دانشگاه باقرالعلوم:

عناوین دروس آزمون دکترای 96 دانشگاه باقرالعلوم اعلام شد

معرفی عناوین دروس عمومی و تخصصی آزمون دکترای دانشگاه باقر العلوم(ع) در رشته های علوم اجتماعی، فلسفه، فلسفه علم، علوم سیاسی و مدرسی معارف اسلامی منتشر شد.
دانشگاه باقرالعلوم(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزای رسا، دانشگاه باقر العلوم(ع) عناوین دروس امتحانی آزمون دکترای 96  را منتشر کرد.

بر اساس این گزارش عناوین دروس در هر رشته از دو بخش تخصصی و عمومی تشکیل شده است که بخش عمومی در تمام رشته ها یکسان و شامل زبان خارجی و استعداد تحصیلی است و در تمام رشته از ضریب یک برخوردار است؛ در بخش تخصصی که از ضریب 4 برخوردار است به تفکیک هر رشته عناوین دروس در ذیل خواهد آمد.

در رشته علوم اجتماعی با کد رشته 2125 در دو گرایش سیاست گذاری فرهنگی و دانش اجتماعی مسلمین، عناوین دروس تخصصی در سطح کارشناسی عبارت از جامعه شناسی توسعه، جامعه شناسی ادبیات، بررسی مسائل اجتماعی ایران، جامعه شناسی روستایی، جامعه شناسی سیاسی و در سطح کارشناسی ارشد عبارت از نظریه های جامعه شناسی و آمار و روش تحقیق پیشرفته کمی و کیفی است.

در رشته فلسفه با کد رشته 2136 در دو گرایش فلسفه اسلامی و فلسفه حقوق، عناوین دروس تخصصی در سطح کارشناسی عبارت از فلسفه عمومی، منطق، فلسفه اسلامی و فلسفه غرب و در سطح کارشناسی ارشد عبارت از فلسفه غرب، فلسف تحلیلی، فلسفه معاصر و فلسفه اسلامی است.

در رشته فلسفه علم با کد رشته 2138 در گرایش فلسفه فیزیک، عناوین دروس تخصصی در سطح کارشناسی عبارت از فلسفه عمومی، منطق، فلسفه اسلامی و فلسفه غرب و در سطح کارشناسی ارشد عبارت از فلسفه علم و فلسفه تاریخ است.

در رشته علوم سیاسی با کد رشته 2160 در دو گرایش علوم سیاسی و جامعه شناسی سیاسی، عناوین دروس تخصصی در سطح کارشناسی عبارت از سیاست شناسی( مبانی علم سیاست، جامعه شناسی سیاسی، اندیشه ها سیاسی، سیاست های تطبیقی)، اصول روابط بین الملل و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و در سطح کارشناسی ارشد عبارت از اندیشه های سیاسی غرب اسلام و ایران، جامعه شناسی سیاسی(غرب و ایران) نظریه های روابط بین الملل(نظریه های کلاسیک، جدید و اقتصاد سیاسی بین الملل) و روش شناسی سیاسی، بین الملل و منطقه ای است.

در رشته مدرسی معارف اسلامی با کد رشته 2180 در دو گرایش اخلاق اسلامی و تاریخ تمدن اسلامی در دو سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد عبارت از ادبیات عرب، کلام، تفسیر قرآن، فلسفه، اخلاق اسلامی، تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی، انقلاب اسلامی ایران و علوم قرآنی است.

گفتنی است انتشار اطلاعيه دريافت كارت و برگزاري آزمون در نشريه پيك سنجش و سايت اينترنتي سازمان از تاریخ 25 بهمن 95 تا 2 بهمن 95 و دريافت كارت شركت در آزمون و برگ راهنماي آزمون از طريق سايت سازمان سنجش از 3 تا 5 اسفند 95  و زمان برگزاری آزمون در روز جمعه 6 اسفند 95 خواهد بود.

لازم به ذکر است اعلام نتايج اوليه آزمون دکترای به صورت كارنامه و انتخاب رشته از سوی داوطلبان در هفته آخر فروردین 96 و انتخاب رشته اینترنتی در نیمه اول اردیبهشت 96 خواهد بود و اطلاعيه معرفي‌شدگان چند برابر ظرفيت ‌كد رشته داراي شرايط ‌خاص و اعلان زمان انجام مصاحبه در خرداد ماه 96 خواهد بود.

همچنین مصاحبه علمی دانشگاه باقرالعلوم (ع)در دهه دوم تیر ماه 96 و اعلام نتايج نهايي آزمون ورودي تحصيلات تكميلي در مقطع دکترای سال 1396 در دهه اول شهريور ماه 1396 خواهد بود./843/302/ب3

ارسال نظرات