۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸
کد خبر: ۴۷۴۱۹۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

مدارس و دانشگاه‌ها بهترین جایگاه برای تبلیغ دین هستند

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: مدارس و دانشگاه‌ها بهترین جایگاه و دانش‌آموزان و دانشجویان بهترین مخاطب روحانیان برای تبلیغ دین هستند.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در دیدار با شماری از ائمه جماعات مدارس، اظهار کرد: امروز مدارس بهترین جایگاه برای تبلیغ دین اسلام بوده و بهترین جایگاه و مخاطب برای روحانیان، مدارس و دانش آموزان هستند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان و نسل جوان و نوجوان ما آماده شنیدن نکات ناب دینی و اسلامی هستند، ادامه داد: باید روحانیان با فعالیت‌های مجدانه خود از این ظرفیت، هنرمندانه و به نحو شایسته‌ای استفاده کنند.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به جایگاه روحانیان در مدارس و دانشگاه‌ها، افزود: آموزش و پرورش بهترین مکان برای یک روحانی بوده و حضور در مدارس و دانشگاه‌ها و ارتباط با نوجوانان و جوانان افتخار بزرگی است که نصیب روحانیان شده است.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی تصریح کرد: ما اول باید اصول دین را برای دانش آموزان به طور دقیق تشریح کنیم تا به فروع دین ازجمله بحث نماز اهمیت بیشتری داده شود و نسبت به نقش و جایگاه آن در زندگی روزمره اطلاعات کاملی را کسب کنند.

وی خاطرنشان کرد: مسأله مهمی که باید در مدارس مدنظر قرار گیرد تا حدی در حاشیه قرار گرفتن نماز است که در این راستا باید با والدین دانش آموزان نشست‌هایی برگزار شده تا والدین برای نماز فرزندان خود در محیط خانواده اهمیت بیشتری قائل شوند.

به گفته حجت‌الاسلام خادمی، آموزش و پرورش ظرفیت بسیار مناسبی برای انتقال معارف دینی و کارهای فرهنگی است؛ از این‌ رو روحانیان به‌ ویژه ائمه جماعات مدارس باید این فرصت را مغتنم شمرده و پاسخگوی شبهات جوانان و دانش آموزان باشند، نه اینکه تنها به اقامه نماز در مدارس اکتفا کنند.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی استان خراسان شمالی افزود: روحانیان پرچم‌داران بصیرت افزایی در هر منطقه‌ای از جامعه اسلامی ایران هستند.

وی با بیان اینکه جایگاه و عزت و احترام روحانیان در میان مردم، بهترین فرصت برای تعمیق باورهای دینی در بین اقشار مختلف است، خاطرنشان کرد: تاریخ اسلام بهترین فرصت برای بیان اهمیت ولایت‌پذیری و ظلم‌ستیزی است؛ از این‌ رو باید تلاش کنیم چهره خوب اهل بیت(ع) را به بهترین صورت برای مردم معرفی و تبیین کنیم.

گفتنی است، اکنون در استان خراسان شمالی 272 روحانی معمم و هزار و 80 امام جماعت فرهنگی برای اقامه نماز جماعت در مدارس این استان فعالیت می‌کنند.

لازم به یادآوری است، در سال تحصیلی جاری بیش از 157 هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در هزار و 800 مدرسه و آموزشگاه در 9 منطقه آموزشی استان خراسان شمالی، زیر نظر افزون بر 14 هزار فرهنگی مشغول تحصیل هستند./9314/202/ب2

ارسال نظرات