۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳
کد خبر: ۴۷۴۱۸۸

مراسم نخستین سالگرد شهدای مجاهد مقاومت مردمی یمن در آمل برگزار می شود

دبیر ستاد برگزاری مراسم سالگرد شهدای یمن گفت: مراسم یادبود شهدای مجاهد مقاومت مردمی یمن خفته در ایران و نیز شهدای کشور یمن در روز 30 دی ماه جاری در بقعه ناصرالحق آمل برگزار می شود.
یمن

بهروز عیسی زاده، دبیر ستاد برگزاری مراسم نخستین سالگرد شهدای مجاهد مقاومت مردمی یمن در آمل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، اظهار داشت: چهار شهید مجاهد مقاومت مردمی یمن در بقعه ناصرالحق آمل دفن شدند که پیکر آنان در این شهر قرار دارد.

وی افزود: این شهیدان در نخستین روزهای تجاوز آل سعود به یمن مجروح و برای درمان به ایران منتقل‌ شده بودند بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسیدند و تلاش‌ های مکرر برای انتقالشان به نتیجه نرسید و آل سعود با انتقال پیکرهای مطهر این شهیدان ممانعت به عمل آورد.

 عیسی زاده ادامه داد: سرانجام با کسب اجازه از مقام معظم رهبری مقرر شد این شهدا در بقعه ناصر الحق آمل که مورد علاقه و احترام خاص اهالی یمن است به خاک سپرده شدند.

وی افزود: پیکر مطهر شهیدان محمد احمد حسین‌الفخری، شهید علی‌ محمد علی‌احمد المروانی، شهید عاطف علی حزام‌البشاول و شهید اکرم محمد محمدالغفاری با حضور مردم ولایتمدار در سال گذشته و با حضور شخصیت های مذهبی و دینی ملی و بین المللی در بقعه متبرکه ناصرالحق آمل به خاک سپرده شد.

دبیر ستاد برگزاری مراسم نخستین سالگرد شهدای مجاهد مقاومت مردمی یمن در آمل اظهار داشت: در مراسم وداع و تشییع این شهدای گرانقدر مشاور معاون اول رییس جمهور، رییس حزب الله عراق، رییس اتحادیه علمای یمن، نماینده ولی فقیه در مازندران، نمایندگان مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، جمعی از علما و فعالان عرصه مقاومت کشورهای اسلامی، مدیران استانی و شهرستانی و مردم بصیر و ولایی شهرستان هزارسنگر آمل حضور داشتند.

وی یادآور شد: مراسم یادبود شهدای مجاهد مقاومت مردمی یمن  خفته در ایران و نیز شهدای کشور یمن در روز پنچشنبه این هفته 30 دی ماه و با سخنرانی یکی از کارشناسان مسائل سیاسی کشور در بقعه ناصرالحق آمل برگزار می شود.

عیسی زاده ادامه داد: حضور خانواده های معظم شهدا، مردم و بسیجیان در این مراسم پاسداشت از ارزشهای قیام بحق مردم یمن در مقابل رژیم آل سعود خواهد بود.

دبیر ستاد برگزاری مراسم نخستین سالگرد شهدای مجاهد مقاومت مردمی یمن در آمل ادامه داد: ارادت خاص مردم یمن به بقعه ناصرالحق آمل سبب شده است تا شهید محمد احمد حسین الفخری، شهید علی محمد علی احمد المروانی، شهید عاطف علی حزام البشاول و شهید اکرم محمد محمد الغفاری در این بقعه دفن شوند.

وی اظهار داشت: ارتباط میان ایران و یمن اسلامی و انقلابی با دستور رهبری بوده است که در راستای بازسازی و احیای بقعه متبرکه ناصرالحق تلاش شد و با تأکیدات مقام معظم رهبری حلقه اتصال ایران اسلامی و یمن انقلابی با بازسازی بقعه ناصرالحق برقرار شده است.

عیسی زاده افزود: مردم یمن ارادت خاصی نسبت به بقعه ناصرالحق داشته که در طول سال گروه هایی از کشور یمن در این بقعه متبرکه حضور پیدا می کنند و احترام خاصی نسبت به آن دارند که نشانگر علاقه وافر آنان به ناصر کبیر اطروش است.

دبیر ستاد برگزاری مراسم نخستین سالگرد شهدای مجاهد مقاومت مردمی یمن در آمل، تصریح کرد: حسن بن علی اطروش ملقب به ناصر الحق یا ناصر کبیر از نخستین مروجان اسلام شیعی در منطقه طبرستان یا مازندران قدیم بوده که برای نخستین بار حکومت اسلامی را در آمل بناکرده و بعنوان نخستین مروج اسلام در سرزمین‌ های دیلمان، گیلان و طبرستان است که هم ‌اکنون مزارش در محله پایین بازار آمل جای دارد./1314/302/ب2

ارسال نظرات