۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۷
کد خبر: ۴۷۴۱۸۶
استاد حوزه و دانشگاه:

ترویج فرهنگ احساس و نیکوکاری سبب انجام اقدامات ارزشمندی در جامعه می شود

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که ترویج فرهنگ احساس و نیکوکاری سبب انجام اقدامات ارزشمندی در جامعه می شود، گفت: ضرورت دارد از همه ظرفیت ها در این مسیر ارزنده و گرانقدر استفاده داشته باشیم.
حجت الاسلام نورالله براری، استاد حوزه و دانشگاه آمل آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام نورالله براری، استاد حوزه و دانشگاه شب گذشته در مراسم جشن گلریزان انجمن ام اس آمل که در سالن اریکه آریایی برگزار شد، اظهار داشت: اگر قدمی برای مردم برداریم و گره ها را باز کنیم از زیارت امام حسین(ع) بالاتر و هر روز زائر این امام همام هستیم.

وی ادامه داد: اگر کسی گره انسانی را باز کند و حلال مشکلات او شود برابری با 90 سال روزه و نماز خواندن برابری کرده و ارزش بسیاری برخوردار است.

حجت الاسلام براری افزود: امروز می توانستیم عزیزانی را در کنار خودمان داشته باشیم که بتوانیم با همفکری گره ای از مشکلات بیماران ام اس شهرستان آمل برطرف کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: حضور مدیران در چنین جلساتی سبب دلگرمی برای بیماران و هیأت مدیره این انجمن است و با وجود ارسال دعوتنامه حضور بسیار کمرنگی دارند.

وی با بیان این که هر کسی می تواند در زندگی خودش یک شخص اثربخش و خیر باشد، گفت: ضرورت دارد در چنین مراسماتی فرزندانمان را در کنار خود داشته باشیم تا بعنوان یک فرهنگ خیر و دستگیری از نیازمندان به آنها آموزش بدهیم که بعد از ما بتوانند این مسیر را استمرار دهند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که ترویج فرهنگ احساس و نیکوکاری سبب انجام اقدامات ارزشمندی در جامعه می شود، بیان داشت: ضرورت دارد از همه ظرفیت ها در این مسیر ارزنده و گرانقدر استفاده داشته باشیم.

حجت الاسلام براری ادامه داد: وجود انسان و آن حقیقتش اقتضا می کند وظیفه انسانی خود را انجام دهیم و خوشبختانه تاکنون 6 مؤسسه خیریه در شهر راه اندازی شود که علاوه بر دستگیری از نیازمندان در امر آزادسازی زندانیان، تهیه جهیزیه عروس، ساخت منازل برای محرومین و دیگر امور اقدام می کند.

وی بیان داشت: کمک به این مراکز و انجمن های خیریه نیازمند پول و سرمایه کلان نبوده و می توانیم با کمترین مبلغ هم در این راه خیر و خداپسندانه کار را شروع کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: هر گام ما که در این مسیر قرار گرفتیم با جان و دل و در تمام وجودمان اثربخش است و ضرورت دارد تا بتوانیم برای نیازمندان کمک کار خوبی باشیم.

وی با بیان این که بارزترین ویژگی امام حسن مجتبی(ع) که بهترین سرمشق برای دوستداران او بوده بخشندگی بسیار و دستگیری از دیگران است، گفت: این امام همام به بهانه‌های مختلف همه را از سفره خویش بهره‌ مند ساخته و آنقدر بخشش می‌ کرد تا شخص نیازمند به مرتبه بی نیازی برسد.

وی ادامه داد: برخی از اعمال نیک از جمله بخشش، گذشت و دستگیری از نیازمندان در صورتی که با نیت نزدیکی به خداوند متعال همراه باشد اجری معنوی و تمام نشدنی برای فرد نیکوکار به دنبال دارد.

حجت الاسلام براری خاطرنشان کرد: گره گشایی از مشکلات دیگران نه تنها ما را به خالق نزدیکتر می‌ سازد بلکه در روز قیامت نیز سبب گره گشایی امور  می‌ شود و دستاوردها و برکات بسیاری در آن قرار دارد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که خدمت به نیازمندان اقدامی ارزنده و نیکو است، گفت: این امر گرانقدر در تعالیم والای دین مبین اسلام مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: دین مبین اسلام همواره تأکید به حرکت در مسیر فعالیت های همراه با احسان و نیکوکاری دارد که نیاز می رود در راه خیر قدم های شایسته ای برداریم.

حجت الاسلام براری اظهارداشت: حضور در فعالیت های خیرخواهانه و نیکوکارانه توفیقی از سوی خداوند متعال برای انسان است که باید آن را قدر دانسته و از این ظرفیت نهایت بهره برداری را داشته باشیم./1314/202/ب2

ارسال نظرات