۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۵
کد خبر: ۴۷۴۱۸۰
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران:

موقوفات به برکت انقلاب اسلامی احیا شد

احیا موقوفات به برکت انقلاب اسلامی، برگزاری جلسه هم اندیشی پنجمین آزمون طرح ملی حفظ قرآن کریم و پیوند آسمانی یک زوج جوان در جوار امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(ع) بخشی از اخبار مهم سازمان اوقاف و امور خیریه است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام ستار علیزاده در جلسه کارگروه حقوقی و ثبتی اوقاف مازندران، اظهار کرد: مازندران یکی از استان‌های برتر کشور در سنددار کردن موقوفات است.

وی سنددار کردن موقوفات را گامی مهم در تثبیت مالکیت موقوفات دانست و افزود: تلاش و همکاری مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران در تثبیت مالکیت موقوفات قابل قدردانی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه تثبیت و احیای موقوفات کمتر از وقف نیست، تصریح کرد: اوقاف از یک متر موقوفه گذشت نمی‌کند چون مسؤولیت شرعی و قانونی بر عهده متولی وجود دارد.

علیزاده بر حفظ و حراست از موقوفات تأکید کرد و ادامه داد: واقف هیچگاه راضی به از بین رفتن مال خود نیست و در این راستا اوقاف به‌عنوان متولی اصلی موقوفه از تمام ظرفیت برای احقاق حق واقف به‌کارگیری می‌کند.

وی به سالروز فرار شاه خائن از کشور اشاره کرد و افزود: فرار شاه خائن از ایران فرار همه بدی‌ها و ظلم‌ها بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه در زمان حکومت خاندان منحوس پهلوی خیانت‌های بزرگی به موقوفات شده بود، گفت: امروز موقوفات به برکت انقلاب اسلامی احیا شده است.

برگزاری  جلسه هم اندیشی پنجمین آزمون طرح ملی حفظ قرآن کریم

جلسه هم اندیشی حفظ قرآن کریم باحضور سی نفر از مربیان طرح تربیت حافظان قرآن کریم، مسئولین اداره اوقاف و استاد پشتیبان شهرستان نیشابور در موسسه فرهنگی قرآنی قمربنی هاشم برگزار شد.

در این مراسم جعفر نوائیان سررود، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نیشابور با تشویق قرآن آموزان جهت حضور حداکثری در آزمون تاکید کرد.

وی افزود: مربیان برای آشنایی قرآن آموزان با بقاع متبرکه نهایت تلاش خود را کرده و دین خود را به آستان مقدس امامزادگان ادا کنند.

پس از اتمام جلسه آزمون ماهانه مربیان توسط استاد پشتیبان نیز برگزار شد.

گفتنی است آزمون سالانه طرح حفظ قرآن کریم هرساله در دومرحله شفاهی و کتبی برگزار می شود که امسال نیز آزمون شفاهی از 15تا 25 بهمن و آزمون کتبی به طور سراسری در 28 بهمن برگزار خواهد شد.

پیوند آسمانی یک زوج جوان در جوار امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(ع)

بهزاد صبری طی گفت و گویی  اظهار داشت:  زوج جوانی با حضور در حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر(علیهم السلام) آغاز زندگی مشترک خود را جشن گرفتند.

وی در ادامه افزود: این زوج جوان با استعانت از اهل بیت(علیهم السلام) و با مدد جویی از حضرت زینب(علیها السلام)، مراسم عقد خود را در جوار حرم مطهر خواهر بزرگوار امام رضا(ع)برگزار کردند.

مدیر اجرایی امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(ع) اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: هدیه ای توسط آستان مقدس حرم مطهر حضرت زینب(علیها السلام) به این زوج جوان اهدا شد.

یک باب منزل مسکونی به ارزش 4 میلیارد ریال در بابلسر وقف امور قرآنی شد

حجت‌الاسلام مهدی یوسف‌تبار از ثبت یک وقف جدید در بابلسر خبر داد و اظهار کرد: واقف خیراندیش حسن فلاحت‌گر با حضور در اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بابلسر و فریدونکنار، یک باب منزل مسکونی خود را وقف کرد.

وی افزود: مساحت این موقوفه 374 متر مربع است که یکی از با ارزش‌ترین موقوفات شهرستان به‌شمار می‌رود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بابلسر و فریدونکنار بیان کرد: ارزش این موقوفه 4 میلیارد ریال است که می‌تواند برای جامعه مفید باشد.

یوسف‌تبار با بیان اینکه این منزل مسکونی برای امور قرآنی و فرهنگی وقف شده است، گفت: جامعه نیازمند وقف‌های جدید است که واقفان خیراندیش و خیران می‌توانند در این حوزه قدم‌های ارزشمندی بردارند.

ماجرای خوابی که منجر به وقف شد/ موقوفه یک همسر شهید برای 20 نیازمند اشتغال ایجاد کرد

خانم خاکباز نژاد یکی از نیکوکاران  در خصوص وقف خانه مادرش گفت: طی جلساتی که با مسئول فرهنگی اداره اوقاف وامورخیریه جنوب شرق حجت الاسلام نقوی داشتیم ،با راهنمایی های وی و اعتماد به دستگاه وقف ؛ منزل مادری مان را برای انجام امور خیریه وقف کردیم. آقای نقوی عنوان کرد: این وقف ماندگار خواهد شد و فرزندان آن مرحوم می توانند طبق خواسته خودشان امور خیریه را انجام دهند و اداره کنند.

وی افزود:این موقوفه یک واحد مسکونی 80 متری در خیابان سید خندان است و زمانی که قصد خرید این منزل را داشتیم با توجه به اینکه  ثلث اموال متعلق به مادرم بود و بقیه متعلق به افراد دیگری بود و وراث این ملک در امریکا زندگی می کردند ،زمانی که مقرر شد کارهای اصلی را انجام دهیم صاحبان دو سوم دیگر ملک عنوان کردند خوابی دیده اند که این منزل برای خیریه وقف شد است و همین امر باعث شده که باقی ملک را هم برای وقف ببخشند.

ریشه و اصل قضیه خیریه به مادرم مربوط می شود

خانم خاکباز نژاد در خصوص انجام امور خیریه گفت: ریشه و اصل قضیه خیریه به مادرم مربوط می شود. چون وی تمام اعیاد را در جبهه گذراندند و جانباز جنگ بود. مادرم منزل سه طبقه ای داشتند که آن به فروش رسید واین منزل خریداری شد. مادرم برای امور خیریه کارهای زیادی انجام دادند پس از فوت ایشان با توجه به گرفتاری هایی که هر یک از فرزندان در زندگی داشتند نتوانستیم به طور کامل راه مادرمان را ادامه دهیم اما با توجه به وضعیت زندگی مستضعفین و نیازمندان که از مادرم توقع داشتند ناخودآگاه ما به این سمت کشیده شدیم و راه مرحوم مادرمان را ادامه دادیم.

وی گفت: فضل خدا شامل حال ما شد و ما توانستیم در آنجا خیاطی راه اندازی کنیم تا افراد نیازمند بتوانند بدون پرداخت هزینه درآنجا کارکنند.

این واقف  عنوان کرد: در این مجموعه حدود 20 نفر خیاط مشغول به کار هستند که جزو افراد مستغضف جامعه به حساب می آیندو هزینه ناهار این خیاط ها هر هفته با یکی از خیرّین است./1325/303/ب3

 

ارسال نظرات