۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۴
کد خبر: ۴۷۴۱۷۸
دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی آذربایجان‌شرقی:

حصول فهم مشترک بهترین راهکار تحقق اقتصاد مقاومتی است

بهبودی با تأکید بر اینکه متأسفانه اقتصاد کشور شاخص های اقتصاد مقاومتی را ندارد، گفت: اقتصاد مقاومتی بر داشته‌های داخلی تا باورهای ارزشی استوار است و حصول فهم مشترک بهترین راهکار تحقق اقتصاد مقاومتی است.
اقتصاد مقاومتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، داوود بهبودی، دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی آذربایجان‌شرقی شب گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی با تأکید بر مسأله اقتصاد مقاومتی ضرورت‌ها و راهکارهای تحقق آن را نیز مشخص فرموده‌اند، اظهار داشت: حصول فهم مشترک بهترین راهکار تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی با تأکید بر این‌که در مورد اقتصاد مقاومتی باید به فهم مشترک برسیم تا بتوانیم رفتاری هدفمند و منسجم نشان بدهیم، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی اقتصادی پویا، رشد یافته و برای ارتقای رفاه مردم است و در عین حال ویژگی هایی چون دانش محوری و درون زایی دارد.

بهبودی ادامه داد: وقتی از درون زایی صحبت می کنیم یعنی بر داشته های داخلی از منابع طبیعی گرفته تا باورهای ارزشی استوار است، اما اقتصاد مقاومتی برون‌گرا نیز هست و با کشورهای دیگر تعامل صادرات و واردات دارد چرا که درون زایی و برون گرایی دو روی یک سکه در اقتصاد هستند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با تأکید بر اینکه متأسفانه اقتصاد کشور شاخص های اقتصاد مقاومتی را ندارد، گفت:  نقطه عزیمت ما در این زمینه گفتمان سازی و حصول فهم مشترک است که همگام با آن باید اقدامات عملی مان را نیز پیش ببریم و آنچه برای رسیدن به فهم مشترک لازم است این است که مفاهیم را در سطوح گسترده تبیین کنیم.

بهبودی با بیان این‌که اقتصاد مقاومتی فقط مأموریت دولت نیست بلکه تمام آحاد جامعه در آن دخیل هستند، افزود: اگر از سوی رهبری مورد تأکید قرار می گیرد بدین معنی است که اقتصاد مقاومتی امری فرادولتی است؛ برای رسیدن به توسعه نیز نیازمند اجماع و فهم مشترک هستیم.

وی با بیان این‌که استان آذربایجان‌شرقی در کشور به عنوان پایلوت اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی انتخاب شده و فعال است، گفت: امسال در کنار برنامه‌های مختلفی که از سوی کمیته‌های تخصصی اجرایی می شود، در عرصه های فرهنگی نیز به دنبال ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی بوده‌ایم، چنانکه برگزاری جشنواره‌های متعدد در این راستا را شاهد هستیم.

دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی آذربایجان‌شرقی بحث واگذاری پروژه‌های دولتی را مهم ترین اولویت مدیریت ارشد استان دانست و گفت: در این باره 211 پروژه قابل واگذاری به بخش غیردولتی شناسایی شده که بخشی از این موارد، واگذار و بخش دیگری نیز در حال واگذاری است./935/202/ب2

ارسال نظرات