۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۴۷۴۱۷۰

شهید فتنه؛ الگوی سبک زندگی انقلابی

شهید فتنه؛ شهید مدافع مردم بود، شهید مقابل ظلم بود، شهید فتنه الگوی سبک زندگی انقلابی است که محور ظلم‌ستیزی شکل گرفته است و سبک زندکی انقلابی شهیدپرور است.
شهید فتنه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محسن مهدیان در یادداشتی با عنوان «شهید فتنه؛ سبک زندگی انقلابی» در نشریه عهد به بررسی سبک زندگی انقلابی پرداخته است.

سبک زندگی انقلابی چیست؟ چه ویژگی‌هایی دارد؟ مهم‌ترین شاخصه‌های یک زندگی انقلابی چیست؟ الگوهای سبک زندگی انقلابی چه کسانی هستند؟

سبک زندگی انقلابی یک تیپ شخصیتی نیست. بک رفتار فردی و شخصیتی نیست. زندگی انقلابی شعار نیست و به سیاست نیز خلاصه نمی‌شود.

سبک زندگی اسلامی مفهوم است کلی، مفهومی که معلوم نیست چه اجزایی دارد؟ سبک زندگی با کدام قرائت؟ آیا کسی که همه زندگی‌اش مهربانی و محبت است سبک زندگی اسلامی است؟ آیا اسلام تمام مهربانی است؟ انسان مهربانی که مقابل ظلم سکوت کند زندگی‌اش اسلامی است؟ اخلاقی است؟ قابل تقدیر است؟ زندگی‌اش الگوست؟

انقلاب، سبک زندگی اسلامی را برای ما تعریف و اجزا و ابعاد را روشن کرد. سبک زندگی انقلابی قرائت‌های متفاوت و غبار کثرت را از سبک زندگی اسلامی را پاک کرد. سبک زندگی انقلابی را باید با منش امام تطبیق داد.

سبک زندگی انقلابی در مبارزه با داعش مبارزه با بوی دیگر مبارزه با دفاع از مردم و مبارزه با ظلم زندگی‌ساز است. روی دیگر مبارزه با ظلم، دفاع از مظلوم است. مبارزه با ظلم یعنی حمایت از خط مقاومت. اما ترجمه این ظلم‌ستیزی و حمایت از مظلوم در زندگی فردی چگونه است؟ به تعبیری آیا مبارزه با زندگی سیاسی است. یا ترجمه‌ای هم برای زندگی فردی دارد؟ دقیق‌تر باید گفت که ظلم‌ستیزی سبک زندگی فردی است که بروز اجتماعی هم دارد.

اگر همواره با معنویت باشد همه دین را پر می‌کند، دین «عدالت است و معنویت». و عدالت یعنی ظلم‌ستیزی و حمایت از مظلوم.

انسان ظلم‌ستیز با غیرت است؛ ناموس پرست است. انسان معنوی اگر امنیت خانواده‌اش تضمین است. اهل محل و همسایه در پناهش امنیت دارند. حقوق شهروندی برایش حداقلی است و برایش همشهری و هم‌میهنی‌اش، حرمت انسانی دارند نه شهروندی که متکی به داد و ستاد دو طرفه است.

همه مردم ناموس هستند. ناموس را حتی فراتر از مرزها می‌بیند. هر کس که در عالم مظلوم است ناموس اوست. چه دفاع از حریم دختر و مادری که در کوچه پس کوچه‌های محله‌شان باشد و چه کودکان و زنان شام و حلب و یمن و غزه و غیره.

 سبک زندگی انقلابی آوردن ظلم‌ستیزی در صحنه فردی است. شهدای فتنه در پازل سبک زندگی ظلم‌ستیزانه قرار دارند. شهید فتنه اگر زنده بود شهید مدافع حرم بود. سوریه هم نبود و هر جایی بود زندگی از مبارزه و جهاد بود و فتنه هم نبود در کوچه و پس کوچه محله شهید امر به معروف و دفاع از ناموس بود.

سبک زندگی تک تک شهدای فتنه را اگر بررسی کنیم همین ردپا را می‌بینیم؛ یا دفاع از ناموس در محله‌هاست و یا جوشش آن در دفاع از هویت ناموسی‌اش در سوریه و عراق و فلسطین و یمن و غیره.

شهید فتنه را درست بخوانیم. شهید فتنه؛ شهید مدافع مردم بود. شهید مقابل ظلم بود. ظلم بزرگی که توسط جبهه استکبار رقم خورد. شهید فتنه الگوی سبک زندگی انقلابی است که محور ظلم‌ستیزی شکل گرفته است و سبک زندگی انقلابی شهیدپرور است. از طیب‌ها تا بهشتی‌ها و مطهری‌ها و از باکری‌ها تا ستاری‌ها و کبیری‌ها و از احمدی روشن‌ها و شهریاری‌ها تا شهید همدانی‌ها./998/ت302/س

ارسال نظرات