۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۹
کد خبر: ۴۷۴۱۶۵
رییس اداره اوقاف و امور خیریه بجنورد:

ادعای شورای شهر بجنورد مبنی بر تملک غیرقانونی زمین از سوی اوقاف نادرست است

رییس اداره اوقاف و امور خیریه بجنورد در واکنش به اظهارات چند تن از اعضای شورای شهر مبنی بر تملک غیرقانونی 40 هکتار از اراضی بابا امان از سوی اوقاف، این اظهارات را نادرست دانست.
حجت الاسلام عظیم آسوده - رییس اوقاف بجنورد

حجت‌الاسلام عظیم آسوده یدکی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بجنورد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، در واکنش به اظهارات چند تن از اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد مبنی بر تصرف غیرقانونی زمین از سوی اوقاف در بوستان بابا امان، گفت: اداره اوقاف و امور خیریه بجنورد در این بوستان ملی هیچ زمینی را به‌صورت غیرقانونی تملک نکرده است.

وی با اشاره به اینکه برخی از اعضای شورای شهر مدعی شده‌اند نهاد اوقاف در بابا امان چند قطعه زمین متعلق به شهرداری را تصرف کرده است، ادامه داد: اداره اوقاف بجنورد تنها اسناد مربوط به قبرستان متروکه بوستان بابا امان را به‌ صورت قانونی دریافت کرده است.

حجت‌الاسلام آسوده خاطرنشان کرد: ادعای اعضای شورای شهر بجنورد نادرست بوده و اگر در این زمینه ابهام یا سؤالی دارند می‌توانند بعد از بازدید از اراضی مزبور و برگزاری جلسه مشترک، مالکیت این زمینها بررسی شود.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه بجنورد در واکنش به آن بخش از اظهارات یکی از اعضای شورای شهر مرکز استان خراسان شمالی که در مورد میزان خدمات‌دهی اوقاف به مردم صحبت کرده بودند، گفت: ما نسبت به شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد احترام قائل بوده و از آنها تقاضا داریم تلاش نهادهای دیگر را زیر سؤال نبرند.

گفتنی است، محمدعلی کشمیری، معاون عمرانی شهرداری بجنورد، شامگاه شنبه این هفته در جلسه علنی شورای اسلامی شهر بجنورد، مدعی شد که «اوقاف به بهانه مرمت امامزاده سید اسماعیل(ع) ۴۰ هکتار از اراضی بابا امان بجنورد را به نام خود سند زده است و امروز و فردا است که اوقاف بگوید شهرداری نیز از این محل خارج شود».

حسین پیلتن، رییس شورای اسلامی شهر بجنورد هم در این جلسه درباره عملکرد اوقاف، گفت: «همان زمانی که شهردار وقت اعلام کرد مرمت بقعه بابا امان را در اختیار اوقاف قرار دهیم، مخالفت کردم و گفتم که اجازه ندهید چنین اتفاقی بیفتد».

وی با اشاره به اینکه در آن زمان اوقاف اعلام کرد که آن محل را مرمت و دوباره در اختیار شهرداری قرار می‌دهد، افزود: «هیچ لزومی وجود نداشته که این اداره کل دور آن بقعه را دیوار بکشد».

پلیتن خاطرنشان کرد: «در آن زمان که تفاهم‌نامه‌ای با دکتر شادلو برای در اختیار قرار دادن مناطقی از پارک بابا امان به شهرداری منعقد شد تأکید کردم که امضاء 99 ساله از وی گرفته شود تا اوقاف نیاید و خود را شریک نکند.»

وی تصریح کرد: «در معصوم زاده(حرم مطهر امامزاده سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع)) نیز فقط آن چهار دیواری موقوفه است و وقف نامه دارد که هم‌اکنون تمامی آن منطقه در اختیار اوقاف قرار گرفته است».

سید حسین نقیب، رییس کمیسیون عمران و ترافیک شورای اسلامی شهر بجنورد هم در این جلسه، گفت: «اوقاف فقط اموال خود را اضافه می‌کند و در مقابل آن هیچ ارائه خدماتی نیز اضافه نمی‌شود»./9314/302/ب2

ارسال نظرات