۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱
کد خبر: ۴۷۴۱۶۴
امام جمعه بندرعباس:

مطالعه و کتابخوانی به نهضتی فراگیر در جامعه تبدیل شود

امام جمعه بندرعباس ضمن تاکید بر اهمیت و نقش کتاب در زندگی مردم، گفت: مطالعه و کتابخوانی باید به یک نهضت فراگیر در جامعه تبدیل شود.
آیت الله نعیم آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس یکشنبه شب در مراسم افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان هرمزگان گفت: متولیان امر فرهنگ، تحقیق و پژوهش بایستی بسترهای لازم را برای مطالعه بیشتر مردم آماده کنند. 

وی ضمن تاکید بر اهمیت و نقش کتاب در زندگی مردم افزود: مطالعه و کتابخوانی باید به یک نهضت فراگیر در جامعه تبدیل شود.

امام جمعه بندرعباس، کتاب را مهم ترین عامل دانش افزایی در جامعه دانست و تصریح کرد: مردم می توانند با مطالعه مستمر کتاب های مفید سطح آگاهی، دانش و علم خود را بالا برده و به سوی زندگی ایده آل گام بردارند.

آیت الله نعیم آبادی تصریح کرد: بیشترین نفع از ترویج کتاب و مطالعه را خود دولت ها و بعد خود ملت ها می برند زیرا به هر میزان که اطلاعات آنان افزایش یابد به همان اندازه از میزان کج روی های اجتماعی کاسته و بر پیشرفت های علمی و معنوی آنان افزوده می شود. 

وی تصریح کرد: موضوعات کتاب‌ های ارائه شده در نمایشگاه باید متناسب با نیاز جامعه و پاسخگوی نیاز مردم باشد و ناشران ضمن دقت به این مسأله سعی کنند کتاب‌ هایی با نگاه و شکل نو که به نیاز مردم پاسخ دهد را انتشار دهند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با بیان اینکه کسی دچار توهم نشود که در گذشته مردم کتابخوان بودند و حالا نیستند، گفت: در دوران رژیم منحوس طاغوت هیچ گاه این گونه کتاب در اختیار مردم قرار نمی گرفت.
 
وی با ذکر این نکته که کتابخوان داریم اما کتاب نیست، این پرسش را مطرح کرد که آیا برای سنین مختلف به ویژه کودک و نوجوان کتاب تهیه کرده ایم و یا قرآن و نهج البلاغه را به طور قابل فهم برای نسل های مختلف ارائه داده ایم.
 
آیت الله نعیم آبادی با اشاره به اینکه هیچ کس نمی تواند قرآن را تفسیر کند، اظهار داشت: من طلبه تنها می توانم مباحث فقهی، ادبی و اصولی قرآن را تفسیر کنم؛ از این رو وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید یک مجموعه ای از قویترین نیروهای همه گروه ها نظیر علمی، ادبی، تاریخی، روانشناسی، جامعه شناسی و ... را گردهم آورد تا هر فرد بنا به رشته خود به تفسیر قرآن اقدام کنند.
 
وی در ادامه ضمن تسلیت هفتمین روز درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی از همه فعالان حوزه فرهنگی به ویژه قرآنی کشور خواست که چهره این عالم فقید در بُعد فلسفی، قرآنی و علمی را معرفی کنند.
 
امام جمعه بندرعباس افزود: کار قرآنی هاشمی از زندان آغاز شد و وجود 55 اثر مکتوب در کارنامه این سیاستمدار قوی بیانگر این است که او همزمان با سیاسی بودن چهره قرآنی نیز بود.
 
وی اضافه کرد: آثار فردی و جمعی این فقید قریب به 100 جلد کتاب است و آن روزی که بحثی از فلسطین نبود ایشان کتاب فلسطین را نوشت و با کتاب «امیرکبیر»، جامعه را آگاهی داد.
 
گفتنی است؛ چهاردهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان هرمزگان، دوازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت و سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال از ٢٦ دی ماه تا دوم بهمن در محل دائمی نمایشگاه های هرمزگان واقع در سه راه جهانبار با تخفیف ٣٠ درصد  میزبان دوستداران فرهنگ کتاب و کتابخوانی است./202/851/ب1

ارسال نظرات