۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۵
کد خبر: ۴۷۴۱۵۶
استاد حوزه علميه خراسان:

كارآمدسازي نظام اجرايي كشور مستلزم وحدت نيروهاي انقلابی است

استاد حوزه علمیه خراسان با تأکید بر ضرورت اتحاد بیشتر بین نیروهای ارزشي و دلسوز در کشور، گفت: درواقع کارآمدسازی نظام اجرایی کشور مستلزم وحدت همه نیروهای انقلابی است.
حجت الاسلام محمد خانی - استاد حوزه علمیه مشهد

حجت‌الاسلام محمد خاني، استاد حوزه علميه خراسان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به نقش وحدت بين مردم و مسؤولان، اظهار داشت: ملت ايران بارها وحدت و همدلي خود را در تمام عرصه‌ها به نمايش گذاشته و با حضور در عرصه‌هاي حساس و گوناگون نظير جنگ تحميلي، انتخابات گذشته، 22 بهمن و حماسه 9 دي 1388 و غيره آثار و بركات اتحاد و همبستگي خود را به همه جهانيان ثابت كرده است.

وي با اشاره به آيه شريفه «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَميعًا وَلا تَفَرَّقوا وَاذكُروا نِعمَتَ اللَّهِ عَلَيكُم إِذ كُنتُم أَعداءً فَأَلَّفَ بَينَ قُلوبِكُم فَأَصبَحتُم بِنِعمَتِهِ إِخوانًا وَكُنتُم عَلى شَفا حُفرَةٍ مِنَ النّارِ فَأَنقَذَكُم مِنها كَذلِكَ يُبَيِّنُ اللَّهُ لَكُم آياتِهِ لَعَلَّكُم تَهتَدونَ» افزود: در اسلام و قرآن و سيره اهل بيت (ع) به اتحاد و انسجام و دوري از تفرقه تأکید فراوان شده و قرآن تفرقه و پراكندگي امت اسلام را نوعي انحراف می‌داند.

حجت‌الاسلام خاني كه نايب رييس مجمع طلاب و فقهاي شهرستان اسفراين در استان خراسان شمالي هم هست، با تأکید بر الگو قرار دادن سيره اهل بيت (ع) درزمینهٔ وحدت نیروها، اضافه كرد: سيره اهل بيت (ع) دراین‌باره زيبا و مثال‌زدنی است؛ ائمه (ع) با وجود اختلاف‌نظر و تفاوت عقیده‌هایی كه با برخي از مسؤولان جامعه اسلامي داشتند اما در ابعاد اجتماعي و سياسي بر وحدت امت اسلامي و دوري از تفرقه تأکید داشتند.

وي با اشاره به لزوم وحدت و هم‌گرایی نيروهاي ارزشي براي حل مشكلات كشور، ادامه داد: در دنياي معاصر مسلمانان و شيعيان به‌ویژه امت انقلابي كشور به بهره‌گیری از اين آموزه‌ها نياز فراواني دارند و اگر اين اتحاد و انسجام در بين نيروهاي ارزشي كه از جهات گوناگون داراي اشتراكات فراوان هستند محقق شود، داراي نتايج و ثمرات زيادي خواهد بود.

حجت‌الاسلام خاني تصريح كرد: وجود دشمنان قسم‌خورده با نظام اسلامي، مشكلات فراوان فرهنگي، اجتماعي و سياسي در كشور و اتحاد و همدلي نيروهاي معاند و مخالف كه به‌صورت اصولي و ریشه‌ای با برنامه‌های هدف‌دار و مشخص در تقابل با نظام اسلامي قرار دارند، ايجاب می‌کند تا نيروهاي انقلابي و ارزشي بيش از پيش متحد و يكپارچه شوند.

وی با بيان اينكه مشكل جامعه ما با يك جناح و ائتلاف حل نمی‌شود، گفت: تحول و كارآمدسازي نظام فعلي كشور و مشاركت حداكثري مردم در امر انتخابات، نياز به وحدت همه نيروهاي ارزشي و دلسوز دارد؛ وحدتي كه حول ولايت فقيه و اصول اسلام و اصول انقلاب باشد.

پژوهشگر ممتاز حوزه علميه اظهار کرد: وجود مشكلات اقتصادي فراوان در جامعه كه نظام و مردم انقلابي را مستأصل کرده از ديگر مواردی است که لزوم اتحاد و همدلي را گوشزد می‌کند.

وي اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب هم بارها با عبارات گوناگون بر لزوم اتحاد و همدلي نيروهاي انقلابي و ارزشي تأکید كرده و مرتب از نيروهاي جوان انقلابي حمايت می‌کنند.

حجت‌الاسلام خانی خاطرنشان کرد: رهبری بارها نقشه‌های دشمنان براي کم‌رنگ کردن وحدت بین نیروهای ارزشی و انقلابی و موانع وحدت نيروها را بيان كرده‌اند و اگر همه ما به‌طور کامل گوش به فرمان رهبری باشیم بدون شک تمامی توطئه‌های دشمنان در نطفه خفه شده و نقشه‌های آنها نقش بر آب می‌شود./302/9314/ب1

ارسال نظرات