۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۵
کد خبر: ۴۷۴۱۵۵
امام جمعه میناب:

نام آیت الله هاشمی در تمام فراز و نشیب های انقلاب گره خورده است

امام جمعه میناب گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی رکن بزرگ و استوانه نظام و انقلاب اسلامی بود و نامش در تمام فراز و نشیب های انقلاب گره خورده است که در تاریخ ثبت و ضبط خواهد ماند.
میناب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام میرزا حسین معتمدی فر امام جمعه شهرستان میناب عصر امروز در مراسم گرامیداشت ارتحال حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی که در نماز خانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد میناب برگزار شد با اشاره به فضائل و شخصیت آن مرحوم گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی یک حکیم به معنای واقعی کلمه بود، ایشان می دانستند چگونه با مردم رفتار کنند عالمانه حرف میزدند و عالمانه تصمیم می گرفتند.

وی افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی بزرگ بود زیرا بزرگ می دید و خیلی از طرح ها و حرف های ایشان از آینده نگری بود که نمونه ای از آن را می توان تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی برشمرد و همچنین جذب، هنر ایشان بود که جذبش عالی و دفع اش در حداقل و ضرورت بود.

امام جمعه میناب با اشاره به فرمایش امیرمومنان (ع) که می فرماید اگر قرار باشد روی انسان قیمت گذاری کنیم باید به زیبایی کاری که انجام می دهد ببینیم، تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از اثرات کوچک آیت الله هاشمی رفسنجانی است و ایشان با توجه به تمام مسؤولیت هایی که داشتند تشنه قدرت نبود و به پست و مقام هایی که داشت ابهت و ارزش داد چرا که انسان های بزرگ به مسؤولیتی که دارند اعتبار می دهند.

حجت الاسلام معتمدی فر با انتقاد از انتشار مطالبی در خصوص مقایسه آیت الله هاشمی رفسنجانی با امیر کبیر گفت: مقایسه هاشمی رفسنجانی با امیر کبیر مناسب نیست چرا که هاشمی دارای وجدان و یک اسلام شناس واقعی بود اما امیر کبیر دغدغه دین داشت.

وی گفت: دارالفنون امیر کبیر، دانشگاه آزاد اسلامی آیت الله هاشمی رفسنجانی است و تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی در دورانی از انقلاب اسلامی بود که جوانان مشتاق و تشنه کسب علم و دانش بودند و با گذشت چندین سال از عمر دانشگاه آزاد اسلامی و توسعه در تمام نقاط ایران و جهان و با پیشرفت های علمی و کسب مقام در المپیادهای جهانی با دارالفنون قابل مقایسه نیست.

امام جمعه میناب اذعان داشت: آیت الله هاشمی رفسنجانی رکن بزرگ و استوانه نظام و انقلاب اسلامی بود و نامش در تمام فراز و نشیب های انقلاب گره خورده است که در تاریخ ثبت و ضبط خواهد ماند.

حفظ وحدت و پرهیز از تفرقه را مهم ترین دغدغه آیت الله هاشمی بود

حمید باقری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد میناب نیز در این مراسم با تسلیت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی به ذکر پاره ای از خصوصیات منحصر به فرد ایشان پرداخت و گفت: آیت الله هاشمی ازمعدود کسانی بود که هم قبل از انقلاب و هم بعد از انقلاب ذره ای از آرمان های خود عدول نکرد و امین حضرت امام (ره ) و مقام معظم رهبری بود. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از مهم ترین ابتکارات آیت الله هاشمی رفسنجانی بود که توانست از خروج میلیاردها دلار ارز از کشور جلوگیری کرده و کام تشنه گان علم و دانش را سیراب سازد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد میناب، حفظ وحدت و پرهیز از تفرقه را مهم ترین دغدغه آیت الله هاشمی عنوان کرد و گفت: ایشان به دلیل حفظ نظام و آرمان های امام (ره) و رهبری همه تهمت ها و جفاها را به جان خرید.

باقری درپایان گفت: از آنجایی که آیت الله هاشمی رفسنجانی خود را وقف مردم کرده بود، مردم نیز در تشییع پیکر این مجاهد در راه خدا ارادت خود را نسبت به او ابراز داشته و با حضور میلیونی خود حماسه ای دیگر از وحدت و اتحاد ملی و اسلامی رقم زدند.

گفتنی است، مراسم گرامیداشت ارتحال حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی با حضور امام جمعه شهرستان میناب، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان، رؤسای دانشگاه ها و جمعی از مسؤولان ادارات و دستگاه های اجرایی شهرستان در محل نماز خانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد میناب برگزار شد./202/851/ب1

ارسال نظرات