۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۷
کد خبر: ۴۷۴۱۴۶

جند خبر کوتاه از استان هرمزگان

برگزاری چهارمین همایش ملی طب پیشگیری در بندرعباس، حضور ۱۶۰۰ دانش آموز در دوره اول مسابقات مدارس قشم و تخفیف ۸۰ درصدی دوره آموزش مجازی برنامه نویسی ویژه اعضای کانون های مساجد از جمله اخبار کوتاه استان هرمزگان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، امیردریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در چهارمین همایش ملی طب پیشگیری که در سالن همایش ناوگان جنوب کشور برگزار شد، با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش برای حضور قدرتمند در دریا نیازمند نیروی انسانی توانمند و سالم است، گفت: سلامت پرسنل، کارکنان و خانواده کارکنان از درجه اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به رشد چشمگیر در بعد تجهیزات پزشکی و درمانی بیان‌ داشت: با احداث مراکز درمانی و به خدمت‌ گیری کادر پزشکی مجرب از توانمندی خوبی در حوزه بهداشت و درمان برخوردار هستیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با تاکید بر اینکه دسترسی به دریا برای هر کشوری از اهمیت خاصی برخوردار است، تصریح‌ کرد:  توسعه گردشگری، بهره‌گیری از انرژی‌های نو، غذا، تجارت، اقتصاد بخشی از ظرفیت‌های دسترسی به دریا است.

امیردریادار سیاری با اشاره به عدم بهره‌ مندی مناسب از ظرفیت دریا گفت: مقام معظم رهبری فرمودند سیاست‌ های استکباری در گذشته ما را از دریا دور کرده و باید دوباره به عرصه دریا و آب‌ های بین‌المللی دسترسی داشته باشیم.

وی، دریا را منبع قدرت و ثروت خواند و اذعان‌داشت: برای کسب قدرت و ثروت باید به دریا دسترسی داشت، اما دستیابی به قدرت نباید موجب ایجاد ترس و وحشت سایر کشورها شود بلکه باید در راستای تلاش برای برقراری امنیت و ثبات کشور باشد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح‌کرد: مقام معظم رهبری بازگشت به دریا را مطرح کرده‌اند و نیروی دریایی ارتش با بهره‌گیری از نظریه بازگشت، در سال‌های اخیر در آب‌های دور و بین‌المللی حضور یافته و در سواحل مکران مستقر شده است.

امیردریادار سیاری به حضور ناوگروهای ارتش در ماموریت‌های بلند مدت اشاره داشت و گفت: ناوگروه چهل و چهارم 15 مهر ماه ایران را ترک کرده و هم‌اکنون در آفریقا حضور دارد و در نزدیک‌ترین زمان ممکن احتمالا 15 اسفند وارد ایران می‌شود.

وی بیان‌کرد: حضور 5 ماهه در دریا نیازمند تدابیر ویژه بهداشتی و درمانی برای پرسنل و کارکنان است تا بتوانند به لحاظ شرایط روحی، روانی و جسمی در شرایط مطلوب باشند.

حضور ۱۶۰۰ دانش آموز در دوره اول مسابقات مدارس قشم

بهرام پوراشرف مدیر آموزش وپرورش قشم با بیان اینکه ارتقاء ورزش مدارس را با جدیت دنبال می کنیم، گفت: بیش از یک هزار و ۶۰۰ دانش آموز قشمی در چهار رشته والیبال، بدمینتون و فوتسال مشارکت داشته اند.

وی، سلامت جسمی دانش آموزان و ایجاد نشاط در مدارس را مهم عنوان کرد و گفت: اگر به دنبال جامعه ای سالم، شاداب و بدور از بیماری های روحی و افسردگی هستیم، خاستگاه آن جدی گرفتن ورزش در مدارس است.
 

مدیر آموزش وپرورش قشم با بیان اینکه مسابقات دوره اول در سه رشته والیبال و بدمینتون مدارس دختر و پسر و همچنین مسابقات فوتیال پسران برگزار شده است، اضافه کرد: در سال تحصیلی جاری و با پیگیری حوزه معاونت پرورشی وتربیت بدنی، بیش از یک هزار و 600 دانش اموز در دوره اول مسابقات دانش آموزی مدارس در هر سه مقطع حضور داشته اند.
 
پور اشرف بیان کرد: دوره دوم مسابقات ورزشی مدرسه قهرمان در 30 دی با برگزاری مسابقات شنای دختران در هر سه مقطعه ابتدایی،متوسطه اول و متوسطه دوم آغاز می گردد و در همین راستا،مسابقات شنای مدارس پسر شهرستان قشم از هفت بهمن ماه شروع خواهد شد.
 
وی از برگزاری مسابقات هندبال و بسکتبال این جزیره در بهمن ماه سال جاری خبر داد و افزود: مسابقات هندبال مدارس پسرانه مقاطع ابتدایی و متوسطه دوره اول شهرستان قشم از دوم بهمن ماه95 آغاز خواهد شد.

مدیر آموزش وپرورش قشم تصریح کرد: با هدف ارتقاء داوری و توانمندسازی بیشتر معلمان تربیت بدنی آموزش وپرورش قشم، یک دوره ضمن خدمت رشته هندبال در تاریخ 29 دی ماه و کارگاه داوری مسابقات بسکتبال در سوم بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

پوراشرف گفت: مسابقات بسکتبال دختران مدارس قشم از نهم بهمن ماه آغاز و به مدت پنج روز ادامه خواهد یافت و مدارس قهرمان به عنوان نماینده جزیره قشم به مسابقات مرحله استانی اعزام خواهند شد.

وی مسابقات آمادگی جسمانی خانم های فرهنگی و مسابقات ورزشی دیگر در دهه فجر با هدف ترویج فرهنگ ورزش همگانی و بهبود و ارتقاء سلامت معلمان برگزار خواهد شد و علاقه مندان برای آگاهی از چگونگی ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر می توان به حوزه تربیت بدنی آموزش وپرورش قشم مراجعه داشته باشند.

تخفیف ۸۰ درصدی دوره آموزش مجازی برنامه نویسی ویژه اعضای کانون های مساجد

علی کوزه گر مسؤول دفتر استانی سازمان فضای مجازی سراج در هرمزگان از تخیف ۸۰ درصدی دوره آموزش مجازی برنامه نویسی بیسیک برای اندروید ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد، بسیجیان، دانش آموزان و دانشگاهیان خبر داد.

وی با اشاره به فراگیرشدن موضوع نرم افزار در جامعه کنونی و احساس کمبود نرم افزارهای فرهنگی مذهبی، افزود: این دوره آموزشی با هدف توانمندسازی جوانان دغدغه مند فعالیت های فرهنگی مذهبی در حوزه تولید نرم افزار برگزار می شود.
 

مسؤول دفتر استانی سازمان فضای مجازی سراج در هرمزگان گفت: با توجه به اینکه دستیابی به اساتید برتر کشوری در حوزه نرم افزار سخت و مشکل است برای برگزاری دوره های آموزشی، کلاس های مجازی پیش بینی کرده ایم که همه افراد علاقه مند در هرجای استان هرمزگان بتوانند از در این دوره شرکت کنند.
 
کوزه گر، شهریه هر نفر برای شرکت در این دوره آموزشی را 2 میلیون و 500 هزار ریال(250 هزار تومان) اعلام کرد و یادآور شد: اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد، بسیجیان، دانش آموزان و دانشجویان برای ثبت نام و شرکت در این دوره می توانند با ارائه معرفی نامه از تخیف 80 درصدی برخوردار شوند و تنها مبلغ 500 هزار ریال(50 هزار تومان) پرداخت کنند.
 
وی، زمان شروع این دوره را از اول بهمن ماه سال جاری ذکر کرد و گفت: علاقه مندان برای ثبت نام می توانند به سایت مرکز آموزش به نشانی اینترنتی www.AmoozeshNet.ir مراجعه کنند.
 
مسؤول دفتر استانی سازمان فضای مجازی سراج در هرمزگان با ذکر این نکته که این دوره کاربردی و عملیاتی است، خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان باید در پایان دوره قادر باشند دو نرم افزار با محتوای معرفی شهدای استان ارائه دهند.
 
وی اضافه کرد: زبان برنامه نویسی این دوره، «بیسیک» برای اندروید است./303/851/ب1

ارسال نظرات