۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۴۷۴۱۳۸

چند خبر کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی

ساماندهی 1800 مداح هرمزگانی در سامانه طوبی، اعزام 16030 مبلغ به مراکز مختلف استان تهران از ابتدای سال 95 و برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با مذاهب اسلامی و خطر جریان‌های تکفیری در اصفهان بخشی از مهم ترین اخبار کوتاه سازمان تبلیغات اسلامی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام علی اکبر انصاری راد سرپرست تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) در مناسبت های مختلف مذهبی با حضور در مراسم به مدح و ثنای ائمه معصومین (ع) می پردازند و نقش مهمی در اشاعه و تروج فرهنگ اهل بیت(ع) دارند.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم ساماندهی مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) افزود: ثبت نام و ساماندهی مداحان در سامانه طوبی به صورت هماهنگ با سراسر کشور در هرمزگان، انجام شده است.

سرپرست تبلیغات اسلامی هرمزگان در ادامه از ساماندهی 1800 مداح و ذاکر اهل بیت(ع) در این سامانه خبرداد و تصریح کرد: مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) از سرمایه های انسانی سازمان تبلیغات اسلامی هستند.

حجت‌الاسلام انصاری راد، راه اندازی سامانه طوبی را برای رصد کردن فعالیت مداحان مهم برشمرد و ابراز داشت: در این سامانه علاوه بر مداحان و شعرای آیینی، انجمن های اسلامی، کانون های فرهنگی و هیئت های مذهبی نیز ثبت و ساماندهی می‌شود.

وی با بیان اینکه مداحان و تشکل های دینی زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: با توجه به اطلاع‌رسانی انجام شده، تاکنون در مرکز شهرستان‌ و دیگر شهرستانها استقبال خوبی از این طرح شده است.

اعزام 16030 مبلغ به مراکز مختلف استان تهران از ابتدای سال 95

حجت‌الاسلام امیر آتشانی، معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی تهران در گفتگو با روابط عمومی، از اعزام 16030 نفر مبلغ به مراکز مختلف فرهنگی و دینی استان تهران از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

وی، گفت: طرح اعزام و استقرار، یکی از طرح های بسیار مهم و تاثیرگذار این اداره در راستای انجام وظایف ذاتی این نهاد مقدس بوده و با توجه به منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و تاکید ایشان بر لزوم مقابله با شبیخون فرهنگی دشمن، اجرای این طرح در سطح استان بسیار لازم و ضروری است.

حجت‌الاسلام امیر آتشانی، در ادامه اضافه کرد: اصلی ترین و مهمترین وظیفه روحانیون فرهنگ سازی در حوزه های مختلف دینی و اجتماعی میان اقشار مختلف جامعه است.

این مسئول فرهنگی، نهادینه کردن ارزش های اصیل اسلامی در بین جامعه، دفاع از ارزشهای انقلاب اسلامی و نظام، پاسخگویی به سوالات و مسائل شرعی مردم را در بین جامعه، از دیگر اهداف سازمان تبلیغات اسلامی، در اجرای طرح اعزام و استقرار مبلغین دانست.

این مسئول فرهنگی،تصریح کرد: اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران، از ابتدای سال جاری تاکنون توانسته است تعداد 16030 نفر روحانی را در مناسبتهای گوناگون به نقاط مختلف شهر تهران اعزام نماید که اطلاعات آن در سامانه سجام موجود است و با احتساب کلیه مناسبت ها، جمعاً 376620 نفر روز در این مدت تبلیغ انجام شده است.

وی، افزود: این اعزام ها در جهت اجرای مراسم های مختلف مذهبی، از قبیل محرم و صفر، ماه مبارک رمضان، برگزاری کلاس های آموزشی قرآن و احکام، طرح اوقات فراغت،آموزش خانواده ها و پاسخگویی به مسائل شرعی، صورت پذیرفته است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی تهران، در پایان تاکید کرد: با توجه به اینکه تبلیغ چهره به چهره یکی از موثرترین روش ها در گسترش ارزش های اسلامی و انقلابی به شمار می آید لذا اقدام این اداره در جهت اعزام مبلغین و مبلغات و نیز اجرای طرح استقرار مبلغین در روستا و شهرک های فاقد روحانی از موثرترین و مهم ترین اقدامات این نهاد مقدس به حساب می آید.

برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با مذاهب اسلامی و خطر جریان‌های تکفیری در اصفهان

مجید مهدوی استاد حوزه و دانشگاه در خصوص کلیات فرق و مذاهب اسلامی، علل پیدایش و گسترش جریان های تکفیری و همچنین فرهنگ انتظار و مهدویت و نقد مدعیان دروغین به ایراد سخن پرداخت.

حجت‌الاسلام رضا محمدی استاد حوزه و کارشناس رادیو معارف نیز در خصوص عرفان اسلامی، شیوه های برخورد و تعامل با پیروان مذاهب اسلامی، شیوه های مقابله با خرافات و موهومات در ساحت د ین و همچنین شیوه های پاسخگویی به شبهات نکاتی بیان نمود.

در پایان این کارگاه دو روزه، آزمون پایان دوره نیز از شرکت کنندگان اخذ شد.

این کارگاه با توجه به وضعیت جهان اسلام و نقشه‌های دشمنان در جهت رشد و تبلیغ جریان‌های تکفیری و به منظور آشنایی هر چه بیشتر مدیران و کارشناسان اداره کل تبلیغات اسلامی استان با حضور 46 نفر برگزار شد.

توسعه فرهنگی اسلامی و قرآنی وظیفه اصلی تبلیغات اسلامی البرز است

کارشناس پژوهش های کاربردی تبلیغات اسلامی البرز،گفت:توسعه فرهنگی اسلامی و قرآنی وظیفه اصلی تبلیغات اسلامی البرز است.

وی ادامه داد:تبلیغات اسلامی البرز با بهرگیری از پتانسیل روحانیون مستقر و هیئت های مذهبی و همچنین بانوان فرهیخته و کانون های فرهنگی نقش اثر گذاری در روند توسعه و ترویج فرهنگ اسلامی و قرآنی در البرز ایفا می‌کند.

وی برگزاری گفتمان دینی،جلسات پرسش و پاسخ،محافل و برنامه های متنوع قرانی،اعزام مبلغ و مبلغه به مساجد و حسنیه ها،برگزاری همایش های مذهبی را از مهمترین اقدامات تبلیغات اسلامی البرز برشمرد.

صلاحی، توسعه و ترویج فرهنگ اسلامی و قرآنی را به معنای واقعی در جامعه اسلامی لازم و ضروری خاطر نشان کرد.

برگزاری کارگاه آموزشی اساتید گفتمانی استان همدان

محمد رضا امیر کهریزی کارشناس برنامه ریزی امور فرهنگی همدان از برگزاری با اعلام این خبر گفت:این کارگاه که با حضور استاد حجت‌الاسلام توانائی و نیز با حضور 43 نفر از اساتید گفتمانی خواهر و برادر 25 دی ماه جاری در سالن کنفرانس اداره کل تبلیغات اسلامی استان همدان از ساعت 30/8 دقیقه صبح آغاز شد که در این کارگاه به شیوه های نوین تدریس و برگزاری گفتمانها در سطوح مختلف پرداخته شد و کتاب آئین و سبک زندگی توسط استاد مدعو تدریس گردید.

وی افزایش سطح معلومات اساتید گفتمان‌های دینی را بسیار مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: ارتقای سطح سواد و معلومات این افراد سبب هدایت مخاطبین شده و زمینه را برای هدایت همه جانبه آنها فراهم می‌کند.

کهریزی در پایان افزود:شرکت کنندگان در این کارگاه آموزشی با مطرح نمودن تجربیات خود در برنامه های گفتمانی و سوالات مطروحه در اکثر برنامه ها جواب ها ی استاد را مورد بررسی قرار میدادند که بعد از اتمام کلاس طبق ارزیابی به عمل آمده اکثر شرکت کنندگان خواستار برنامه ریزی مجدد جهت حضور استاد توانائی و برپائی کلاسهای مجدد را داشتند./1325/303/ب3

ارسال نظرات