۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۷
کد خبر: ۴۷۴۱۲۷
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

حمایت از چاپ آثار فاخر و ارزشمند در اولویت وزارت ارشاد است

​معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت از چاپ آثار فاخر و ارزشمند را در اولویت برنامه حمایتی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد دانست و گفت: پیگیری‌های لازم برای اختصاص اعتبارات مورد نیاز در حمایت از آثار فاخر هرمزگان در دستور کار قرار دارد که متعاقبا به اطلاع رسانده می ‌شود.
سید عباس صالحی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، عباس صالحی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز در نشست با مؤلفان و ناشران هرمزگان گفت: برگزاری جلسات استانی سبب دستیابی سریع تر نسبت به  توانمندی‌ها، نواقص و موانع موجود در مسیر رشد فرهنگی کشور می شود.

وی افزود: ایران تنها به تهران ختم نمی‌شود و  برای همه روشن است که استعدادهای فرهنگی و هنری بارور شده طی سال ‌های اخیر از سراسر کشور بوده و وزارتخانه با نگاهی عادلانه به این موضوع می نگرد.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمایت از چاپ آثار فاخر و ارزشمند را در اولویت برنامه حمایتی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد دانست و گفت: پیگیری‌های لازم برای اختصاص اعتبارات مورد نیاز در حمایت از آثار فاخر هرمزگان در دستور کار قرار دارد که متعاقبا به اطلاع رسانده می ‌شود.

صالحی با بیان اینکه با توجه به تعداد ناشران استانی باید دید چه میزان از اعتبارات جذب شده است افزود: برنامه ریزی ها به گونه ای باشد که اعتبارات به دلیل کمبود تعداد ناشران بازگشت نداشته باشد و حتی در برخی از مواقع با هدف حمایت از آثار استاندارد با تزریق اعتبارات بیشتر ناشران را دلگرمتر کرد.

وی با انتقاد از استفاده واژه فقر برای استان هرمزگان بیان داشت: باتوجه به درآمدهای استان و فعالیت بنگاه‌های بزرگ اقتصادی در هرمزگان این نکته نباید فراموش شود که موسسات اقتصادی تا چه اندازه به وظایف اجتماعی و مسؤولیت‌های خود در این حوزه پایبندند.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در برخی استان‌ ها شاهد شکل گیری این حرکت از سوی صنایع فعال هستیم اما در هرمزگان با توجه به میزان بالای درآمدها و رشد چشمگیر اقتصادی حوزه فرهنگ از رونق اقتصادی بی‌بهره است.

صالحی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه لزوم پیوست فرهنگی در اجرای طرح های اقتصادی گفت: با وجود این مهم موسسات اقتصادی باید مسؤولیت خود را نسبت به فرهنگ و اجتماع قبول داشته و اجرا برسانند.

وی گفت: در همه دنیا مؤسسات اقتصادی در حوزه وظایف اجتماعی ورود می‌کنند و در استان هرمزگان با توجه به میزان درآمد و رشد اقتصادی که دارد چرا حوزه فرهنگ از این رونق اقتصادی بهره‌ای نمی‌برد.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عقد انعقاد تفاهم نامه با استان ها در سه سال اخیر اشاره کرد و ابراز داشت: حدود 2 میلیارد تومان از محل انعقاد این تفاهم نامه ها در سه سال اخیر به حوزه فرهنگ استان هرمزگان درنظر گرفته شده است.

وی گفت: انعقاد تفاهم نامه های استانی گام دوم در کنار رویکرد بودجه ای بوده و معاونت فرهنگی وزارتخانه براساس این تفاهم نامه ها که در 24 آیتم تدوین شده است، به استان ها بدهی ندارد.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حمایت از طرح های فرهنگی ویژه استان های مرزی، حمایت از چاپ آثار پژوهشی، خرید آثار ناشران استانی، حمایت از طرح های خلاقانه، حمایت از مراسم کتاب سال استان ها، حمایت از مفاخر استانی از جمله موارد بیان شده در این تفاهم نامه ها است.

صالحی ادامه داد: 800 میلیون ریال اعتبار در تفاهم نامه سال جاری برای خرید کتاب از ناشران استانی به هرمزگان اختصاص یافته است.

وی با اشاره به نقش رسانه ها برای تحقق این مهم، بیان کرد: با توجه به حساسیت های مختلف در استان های مرزی به ویژه هرمزگان باید هم از طریق مرکز و هم استان به حوزه فرهنگ بیش از پیش توجه شود که نقش رسانه ها در این زمینه بسیار موثر است./202/851/ب1

ارسال نظرات