۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۲
کد خبر: ۴۷۴۱۲۶
استاندار سیستان و بلوچستان:

صدای آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صدای انقلاب بود

هاشمی گفت: صدای آیت الله هاشمی رفسنجانی صدای انقلاب و سازگار با زمان بود که باید تمام سعی خود را به کار بریم تا از این موضوع فاصله نگیریم.
علی‌اوسط هاشمی، استاندار سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، علی‌اوسط هاشمی، استاندار سیستان و بلوچستان، عصر امروز در مراسم بزرگداشت هفتمین روز درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی که در حسینیه کرمانیهای مقیم زاهدان برگزار شد، گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی هرگونه کم لطفی را به بهترین وجه نیکی جواب می‌داد.

استاندار سیستان و بلوچستان اظهار کرد: خداوند متعال به این شخصیت صبر زیادی داده بود که از هر بی مهری که نسبت به او می‌شد عبور می‌کرد.

هاشمی ادامه داد: با بودن در راه رسالت و انبیا می توان سعادتمند شد و بدی هر کس را به بهترین وجه بخشید.

وی با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی یک انسان بزرگ و متواضع بود، تصریح کرد: این شخصیت انقلابی بزرگی خود را در تواضع نشان می‌داد.

وی افزود: یکی از درس هایی که انسان باید سوادش را داشته باشد، عاطفه است که به وضوح این موضوع در شخصیت آیت الله رفسنجانی مشهود بود.

هاشمی با اشاره به این‌که آیت الله هاشمی رفسنجانی زیر تهمت ها و ناسزاهایی که به او زدند، ذره ای خم نشد، عنوان کرد: به یک نوعی همه بزرگ شده در کلاس ایشان بودند اما قدر ایشان را ندانستند.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه عشق رفسنجانی فراتر از مال و بنون بود، خاطر نشان کرد: برای این شخصیت بیشتر از هرچیزی نفع انقلاب و اسلام مهم بود و از کم لطفی هایی که به او می‌شد، عبور می کرد.

وی یکی از بزرگترین ویژگی‌های آیت الله هاشمی رفسنجانی را زمان شناس بودن دانست و ادامه داد: او به ضرورت های زمان آگاه بود و از قدرت پیش بینی، تجزیه و تحلیل بالایی برخوردار بود که براساس ضرورت زمان مواضع خود را اتخاذ می کرد .

هاشمی گفت: این یار انقلاب و رهبر در هر زمان ملاحظه اسلام، انقلاب، شهدا و سرمایه های کشور را می‌کرد و هیچ زمان اهل کتمان نبود و بر این پایبند بود که نقد دوستانه و درون تشکیلاتی را باید نهادینه کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: آیت الله هاشمی به این واقعیت که نباید اهل کتمان بود اعتقاد  داشت.

وی به فتنه سال 88 اشاره کرد و افزود: اتفاقاتی که در آن سال دیگران به دنبال شعله ور کردن فتنه بودند اگر به خوبی مدیریت نمی‌شد، قطعا ماندگار می‌شد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی مردم شناسی و انقلاب شناسی و ضرورت های نظام را بخوبی نشان داد./202/831/ب1

ارسال نظرات