۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۴۷۴۱۲۰
آیت الله نعیم آبادی:

رشد فکری جامعه در گرو ارتباط مردم با کتاب است

آیت الله نعیم آبادی میزان رشد فکری هر جامعه را در گرو ارتباط مردم با کتاب دانست و گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب در همه مناطق ایران زمین و به ویژه استان هرمزگان که از مراکز عرضه کتاب فاصله دارد، بسیار سودمند است.
امام جمعه بندرعباس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، امروز در دیدار معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، کتاب و مطالعه را منشأ هویت، تحرک و پویایی یک جامعه دانست و گفت: هر کتاب بوستان و گلستانی است که سبب ایجاد نشاط و شادابی در جامعه می شود و عشق ورزیدن به مطالعه سعادت، نیک بختی و پیشرفت را به همراه دارد.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه کتاب در دین مبین اسلام افزود: حضور پیامبر اکرم (ص) در سایه کتاب متجلی شده و هر چند امروز شخص پیامبر در میان ما وجود ندارد اما کتاب او هدایتگر همه مسلمانان است.

امام جمعه بندرعباس به توصیه های قرآن کریم به کتاب و مطالعه اشاره کرد و بیان داشت: خداوند متعال در قرآن کریم به خواندن و نوشتن سوگند یاد کرده و به کرات مومنان را به مطالعه توصیه کرده است.

آیت الله نعیم آبادی، میزان رشد فکری هر جامعه را در گرو ارتباط مردم با کتاب دانست و ابراز داشت: برگزاری نمایشگاه کتاب در همه مناطق ایران زمین و به ویژه استان هرمزگان که از مراکز عرضه کتاب فاصله دارد، بسیار سودمند است.

وی ضمن تأکید بر ظرفیت های بسیار زیاد هرمزگان در حوزه فرهنگ مطالعه و کتاب، اظهار داشت: نگاه به استان، نباید نگاه از بالا به پایین باشد و هرمزگان با داشتن صدها هزار دانشجو، مراکز مختلف آموزشی، دانشگاهی، فرهنگی و دینی از ظرفیت بالایی در حوزه مطالعه برخوردار است و از این ظرفیت باید به نحو احسن استفاده شود.
 
وی افزود: تهران نشینان همیشه و مستمرا به کتاب های گوناگون دسترسی دارند، اما مردم در هرمزگان از این دسترسی محروم هستند و به همین دلیل برگزاری چنین نمایشگاه هایی، افزون بر استقبال مردم تا حدودی نیاز مطالعاتی استان را فراهم می کند.
 
رییس شورای فرهنگ عمومی هرمزگان به تقویت کتابفروشی ها در استان اشاره کرد و گفت: از کتابفروشی تخصصی و گسترده در هرمزگان بی بهره هستیم و اصولا باید کتابفروشی ها پاسخگوی نیاز مطالعاتی مردم باشند و لازم است در این باره بررسی، تقویت و حمایت لازم صورت گیرد.

آیت الله نعیم آبادی تاکید کرد: هر چه برای فرهنگ هزینه شود باز کم است و به تجربه ثابت شده سرمایه گذاری در این حوزه هر چند دیر جواب می دهد اما از اثر بخشی بسیار خوب و ماندگاری بالایی برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به اهمیت کتاب بیان داشت: نخستین کلمه ارتباط خداوند متعال با انسان «إقراء» است و سند حقانیت اسلام همانا کتاب قرآن است و هیچ آیینی در جهان از چنین سند گران بهایی برخوردار نیست.

وی، تغییر و تحول در جهان را وابسته به کتاب و مطالعه دانست و گفت: کتاب نقش بزرگی در پیشرفت تمدن ها و ملت ها دارد./202/851/ب1

ارسال نظرات