۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۴۷۴۱۱۵
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

فرار شاه خائن، طلیعه اسلام و حکومت دینی بود

حجت الاسلام حاجی زاده گفت: مدیریت و رهبری حضرت امام خمینی(ره)، پشتیبانی امت اسلام و نصرت الهی مقدمات پیروزی را فراهم کرد و شاه خائن، ظالم و دیوصفت از این مملکت فرار را بر قرار ترجیح داد، این روز مبارک طلیعه اسلام و حکومت دینی بود
حجت الاسلام جواد حاجی زاده، امام جمعه اهر

حجت الاسلام جواد حاجی زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، به بیست و ششم دی سالروز فرار شاه خائن از کشور در سال ۱۳۵۷ اشاره کرد و اظهار داشت: عزیمت شاه از ایران در حقیقت نشانی از ترس او در برابر امواج خروشان مردم بود.

وی تصریح کرد: مدیریت و رهبری حضرت امام خمینی(ره)، پشتیبانی امت اسلام و نصرت الهی مقدمات پیروزی را فراهم کرد و شاه خائن، ظالم و دیو صفت از این مملکت فرار را بر قرار ترجیج داد، این روز عزیز و مبارک طلیعه اسلام و حکومت دینی است و نوید تحقق حکومت الهی بود.

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با بیان اینکه قصد شاه آن بود که بعد از عزیمت و استراحتی بازگردد، افزود: محمد رضای پهلوی حتی در مصاحبه ای گفته بود که نیاز به چند روز استراحت دارم و بعد از آن بر می گردم اما تقدیر بر او چنین نوشته بود که دیگر ایران را نبیند.

وی در آن زمان اوضاع بقدری مشوش بود که همسر شاه در خاطراتش می نویسد؛ از رفت و آمد افراد مؤثر آمریکا به مملکت بی خبر بودیم یعنی اینها مملکت را برای همیشه به آمریکا و بیگانگان واگذار کرده بودند، این خاطرات دارای نکات جالبی است و لازم است که مورد مطالعه قرار گیرد.

حجت الاسلام حاجی زاده با بیان اینکه رفتن شاه و ورود امام راحل در حقیقت مصداق اتم «جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ کَانَ زَهُوقًا» است، خاطرنشان کرد: امام راحل با ورود به ایران حقانیت و اسلام را با عنایت الهی بر حکومت ایران مستولی کرد و مردم نیز به آن رأی مثبت دادند.

وی انقلاب ایران را یک انقلاب مردمی و اسلامی دانست که در نتیجه آن یک فقیه عادل و مدبر بر سر این حکومت قرار گرفت و اصل ولایت فقیه بر آن حاکم شد، افزود: این انقلاب از سوی مردم برای حاکمیت اسلام و عدالت تحقق یافت، مردم خواستار اسلام و دیانت بودند که سالها حکومت پهلوی در رابطه با آن بر مردم سخت گرفته بود.

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با تأکید بر تداوم آرمانها و اندیشه های امام راحل، خاطرنشان کرد: دشمن و عده ای مزدور داخلی و یا نا آگاه فریب خورده به دنبال تحریف و تضعیف اندیشه امام راحل هستند، تبیین و ترویج صحیح افکار امام راحل خط بطلانی بر این اقدام دشمنان خواهد بود./854/302/ب2

ارسال نظرات