۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۴۷۴۱۰۲
آیت الله مجتهد شبستری:

عده ای هنوز به دنبال بزک کردن چهره آمریکا در داخل کشور هستند

امام جمعه تبریز با تأکید بر شناخت مسیر حق و باطل، گفت: امروز در داخل کشور هنوز کسانی وجود دارند که شناخت لازم و بصیرت کافی ندارند و حقیقت و باطل را تشخیص نداده اند، عده ای هنوز در داخل کشور به دنبال بزک کردن چهره آمریکا هستند.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، امام جمعه تبریز در دیدار جمعی از روحانیون تبریز و استان در شبستان مصلای اعظم تبریز با بیان اینکه تبری و تولی از مسائل مهم و اساسی است که طرح شده است، اظهار  داشت: انسان مؤمن کسی است که نسبت به خدا و اولیایش تولی داشته و از دشمنانش تبری جوید.

وی با اشاره به فرازهایی از زیارت عاشورا، تصریح کرد: این زیارت نورانی مظهر تبری و تولی است، این زیارت نامه در حقیقت زیارتنامه تولی و تبری است، در چهار جا از این زیارت بزرگ به قاتلان امام حسین(ع) و کسانی که زمینه ساز این جنایت بودند لعن و نفرین فرستاده شده است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه در فرازی از این زیارت دارد «اسست اساس الظلم و الجور»، ادامه داد: که اینها اساس ظلم و جور را بر شیعیان و ائمه اطهار(ع) بنا نهادند، امام باقر و صادق(ع) در زمان تعلیم این فرازهای پرمحتوا می دانستند که چه ظلمی در طول تاریخ و آینده بر شیعیان روا خواهد شد.

وی ادامه داد: در این زیارتنامه مهم بر عاملان و بنیانگذاران روز عاشورا و جنایت به اولاد پیامبر اسلام و کسانی که پیروان و دوستان آنها تا آخرین کسانی که در مسیر باطل یزیدی هستند نفرین فرستاده شده است، این فراز «سلم لمن سالمکم» تجلی تولی نسبت به مقامت امامت و ولایت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: تبری در حقیقت اظهار تبری از پیروان و دوستان دشمنان اهل بیت(ع) است، زیارت نامه عاشورا حاوی جملاتی آموزنده و تکان دهنده است که لازم است با توجه کامل خوانده شود، و معیار عمل و رفتار انسان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در هر زمانی مسیر حق و باطلی وجود دارد چنان که در دوران پیش از اسلام ابراهیم(ع) در برابر نمرود و موسی(ع) در برابر فروعونیان قرار داشتند، افزود: در عصر حاضر باید حسینیان زمان را بشناسیم و نسبت به آنها تولی داشته باشیم و نسبت به یزیدیان زمان تبری جسته و آنها را بشناسیم.

آیت الله مجتهد شبستری با تأکید بر شناخت مسیر حق و باطل، بیان داشت: امروز در داخل کشور هنوز کسانی وجود دارند که شناخت لازم و بصیرت کافی ندارند و حقیقت و باطل را تشخیص نداده اند، عده ای هنوز در داخل کشور به دنبال بزک کردن چهره آمریکا هستند.

وی با اشاره به برجام و بدعهدی های آمریکا، ابراز داشت: آمریکا جانی و خیانتکار است، در برجام دیدیم که آمریکا چگونه بر سر عهد خود استوار نبود و کلاه بر سرمان گذاشت و بازی در آورد، وزیر خارجه ترامپ گفته است برجام بی خود است و باید دوباره مذاکره شود./854/202/ب2

 

ارسال نظرات