۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۴۷۴۰۹۰
در پی اعدام سه جوان انقلابی؛

یک هفته عزای عمومی در بحرین اعلام شد

علمای بحرین به مناسبت اعدام 3 جوان انقلابی از سوی ‌آل خلیفه، یک هفته عزای عمومی اعلام کردند.
جوانان اعدام شده در بحرین

به گزارش خبرگزاری رسا، علمای بحرین با صدور پیامی، اعدام سه تن از انقلابیان جوان این کشور را به شدت محکوم کرده و به مدت یک هفته عزای عمومی اعلام کردند.

در این پیام آمده است: اعدام عباس السمیع، علی السنکیس و سامی مشیمع را به شدت محکوم کرده و از مردم می خواهیم به صورت گسترده و با استفاده از شیوه های مشروع، در برنامه خشم عمومی با هدف تأکید بر حرمت خون حرام نزد خداوند متعال مشارکت کنند.

علمای بحرین همچنین اعلام کردند که به مناسبت اعدام این سه جوان، به مدت یک هفته عزای عمومی اعلام و همه نمادهای جشن و سرور از کشور برچیده شده و مراسم عزا به مدت 3 روز در همه حسینیه های بحرین برگزار خواهد شد.

آنان ادامه دادند که این 3 شهید به هیچ وجه نمرده و خون آنان نیز بیهوده نمی رود. خون ریخته شده آنان سبب عزت و قدرت جنبش شده و در رگ آزادگان و غیرتمندان جاری خواهد شد تا با اراده ای فولادین به ریشه کن کردن ظلم و طاغوت و محاکمه قاتلان بپردازند.

علمای بحرین با اشاره به اینکه وطنی که ده ها شهید داده است به هیچ وجه از راه عزت و کرامت عقب نشینی نمی کند، تأکید کردند که هیچ کس نمی تواند در برابر این فداکاری در راه دین و وطن ایستادگی کند.

در ادامه این پیام آمده است: جهانیان مشاهده کردند که جوانان ما به صورت غیرقانونی از سوی نظام کشته شدند چرا که مدعی بر دادگاه مسلط است و اعترافات از متهمان نیز بر اساس شکنجه گرفته می شود و این مساله ای است که قاضیان بین المللی به آن اذعان دارند.

علمای بحرین افزودند: حکومت دیکتاتوری در دوران پایانی خود قرار دارد و ملت باید صبر پیشه کرده و با دو چندان کردن اعتراضات و به نمایش گذاشتن روحیه انقلابی به سوی پیروزی گام بردارد.

گفتنی است آل خلیفه صبح امروز حکم اعدام سه جوان انقلابی بحرین را اجرا و آنان را تیرباران کرد./980/ب902/د

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات