۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۴۷۴۰۸۴
امام جمعه هندیجان:

انقلاب اسلامی ایران تحقیر آمریکا در جهان را رقم زد

امام جمعه هندیجان با اشاره به این که آمریکا پس از انقلاب اسلامی افزون بر از دست دادن منافع، جایگاه و نقش استکباری و قدرت اول بودن در جهان را از دست داده است، گفت: انقلاب اسلامی ایران تحقیر آمریکا در جهان را رقم زد.
حجت الاسلام احمد ساری اصل، امام جمعه هندیجان

حجت الاسلام احمد ساری اصل، امام جمعه هندیجان، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به عزت ایران قبل از انقلاب اسلامی و پس از به ثمر رسیدن این نهضت، اظهار داشت: ایران قبل از انقلاب نزدیک ترین کشور به آمریکا در منطقه خاورمیانه بود و آمریکا سرمایه های کشور از جمله نفت، تکنولوژی و علمی را به غارت برده بود.

وی ادامه داد: پس از شکوفا شدن انقلاب اسلامی بسیاری از غارت و سلطه های که بر ایران داشت از آن بازپس گرفته شدند و تاکنون هیچ کشور غربی و عربی نتوانسته جایگزین مناسبی برای همچون ایران باشد.

امام جمعه هندیجان با اشاره به این که آمریکا افزون بر از دست دادن منافع، جایگاه و نقش استکباری و قدرت اول بودن در جهان را از دست داده است، افزود: به برکت انقلاب اسلامی، نقش حماسی مردم و رهنمودهای امام خمینی(ره)، آمریکا تحقیر شد و این بت در جهان شکسته شد.

رییس شورای فرهنگ عمومی هندیجان تصری کرد: معمولا دیگر کشور همچون گذشه زیربار زورگویی های آمریکا نمی روند و نسبت به قطعنامه های آن بی اعتنا هستند که این ناشی از اثرگذاری انقلاب اسلامی است؛ اداره کنندگان حقیقی آمریکا نه سیاستمدارهای بلکه صهیونیست ها هستند.

حجت الاسلام ساری اصل گفت: متاسفانه باوجود دیدگاه نتیجه بخش امام و رهبرمعظم انقلاب و مشاهده ثمرات آن در مقابل آمریکا اما مشتی غرب‌زده و کور دل همه فکر و ذهن آنها به خارج از کشور دوخته شده و ارتباط با کتخدا را تنها راه نجات می دانند.

وی با اشاره به این که رهبرمعظم انقلاب در دولت یازدهم این فرصت را به دولتمردان داد تا در میدان عمل بی اعتماد به آمریکا را ثابت کند، ادامه داد: برجام پنجره بود به روی دولت و ملت تا چهره حقیقی دشمن دیرینیه انسانیت و انقلاب نمایان شود و شاهد بودیم که این حیله گر نسبت به تعهدات عقب نشینی و سرمایه های ملی را عقیم کرد.

امام جمعه هندیجان با اشاره به این که با برجام دست و پای نخبگان بسته شد، ابراز داشت: چند روز گذشته وزیرخارجه آمریکا به دولت منتخب و جدید آمریکا توصیه کرد که می توانید به ایران سخت گیری کنید چراکه ما از این طریق توانستیم ایران را کنترل کنیم؛ بعضی از مسؤلان چشم آنها به آمریکا دوخته شده و این برای نظام یک خطر به شمار می آید.

رئیس شورای فرهنگ عمومی هندیجان در پایان تصریح کرد: دشمنانی مانند آمریکا و صهیونیست همواره در کمین هستند و امام خمینی (ره) فرموده‌اند که آمریکا دشمن اصلی و بزرگ است./9453/302/ب3

ارسال نظرات