۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۴۷۴۰۷۷
مدیر حوزه های علمیه استان ایلام:

تعلیم و تعلم از جایگاه ویژه ای در اسلام برخوردار است

مدیر حوزه های علمیه استان ایلام گفت: تعلیم و تعلم از شئون الهی است و خداوند، این موهبت را به پیامبران و اولیای پاک خویش ارزانی کرده است تا مسیر هدایت را به بشر بیاموزند و چنین شد که تعلیم و تعلم به صورت سنت حسنه آفرینش درآمد.
حجت الاسلام مرادبیگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت‌الاسلام وعد مرادبیگی، مدیر حوزه های علمیه استان ایلام، امروز در جمع کارکنان و دانش آموزان دبیرستان نمونه باقرالعلوم ایلام  به جایگاه تعلیم و تعلم اشاره و اظهار داشت: تعلیم و تعلم از شئون الهی است و خداوند، این موهبت را به پیامبران و اولیای پاک خویش ارزانی کرده است تا مسیر هدایت را به بشر بیاموزند و چنین شد که تعلیم و تعلم به صورت سنت حسنه آفرینش درآمد.

وی به جایگاه معلم اشاره و افزود: معلم یکی از ارزشمندترین عناصر جامعه است که همواره در راستای تعلیم و تعلم در تلاش و تکاپو است.

مدیر حوزه‌ علمیه استان ایلام با بیان اینکه دغدغه معلم همیشه این است که حیات بشر، بر مدار ارزش‌ها و کرامت انسانی بچرخد، گفت: معلمان تلاش می‌کنند تا شناخت خدا و مکتب و دین، همت اساسی آدمی باشد.

وی ادامه داد: معلمان در این راه از تمام توان خود استفاده کرده و از هیچ کوششی دریغ نکرده‌ و از جان خود مایه می گذارند.

این استاد حوزه خاطرنشان ساخت: معلمان با تلاش خود راه نفوذ بیگانگان را بر ذهن دانش آموزان بسته‌اند و هیچ بیگانه‌ای را مجال تجاوز به فرهنگ ارزشی دین و میهن نداده‌اند.

وی در بخش پایانی سخنان خود به جایگاه علم و عالم در اسلام اشاره و یاداورشد: علمو عالم جایگاه رفیعی در اسلام داشته و به این مهم توجه ویژه ای شده است./879/202/ب3

ارسال نظرات