۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۴۷۴۰۷۶
معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف خوزستان خبر داد؛

برگزاری سوگواره یاس نبوی به مدت پنج روز در ایام فاطمیه

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خوزستان با اشاره به در پیش بودن ایام فاطمیه از برگزاری سوگواره یاس نبوی به مدت پنج روز در بقاع شاخص استان خبر داد.
سبک زندگی حضرت زهرا

حجت‌الاسلام مرتضی فرهادی‌نژاد، معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خوزستان، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به در پیش بودن ایام فاطمیه در بهمن ماه ابراز داشت: به مناسبت ایام فاطمیه مراسم ویژه سوگواری یاس نبوی همه ساله در بقاع متبرکه شاخص برگزار می شود و در کنار آن اعزام مبلغ مبلغ بومی و غیربومی را خواهیم داشت.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خوزستان با اشاره به این که برنامه ترویجی فرهنگی در قالب خیمه های معرفت در ایام فاطمیه برگزار خواهد شد، افزود: در حوزه برنامه های قرآنی آزمون سراسری طرح تربیت حافظان قرآن کریم را پیش رو داریم که زمان برگزاری آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

این مقام مسؤول با بیان این که در فاطمیه اول برنامه ها به مدت سه روز در بقاع متبرکه برگزار خواهد شد، اظهار داشت: در فاطمیه دوم که از 12 اسفند آغاز می شود به مدت پنج روز سوگواره یاس نبوی را در بقاع مبترکه با حضور روحانیون بومی و غیربومی خواهیم داشت.

حجت الاسلام فرهادی نژاد برگزاری خیمه های معرفت و همایش ویژه بانوان فاطمی در بقاع شاخص، حرم علی بن مهزیار اهوازی، دانیال نبی، سبزقبای دزفول را از دیگر برنامه های این اداره در فاطمیه دوم برشمرد.

وی ارائه مشاوره، پرسش و پاسخ به مسائل شرعی و ترویج فرهنگ وقف را محورهای در نظر گرفته شده برای ویژه برنامه خیمه های معرفت بیان کرد.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خوزستان احیای موقوفات و به روز رسانی، اخذ اجور معوقه از دستگاه ها و نهادها را اولویت این اداره عنوان کرد و گفت: دستگاه های بدهکار، بدهی خود را پرداخت کنند تا خدمات بیشتری به ایتام ارائه کنیم و انتظار ما توجه بیشتر مسؤولان و مردم به مقوله وقف است تا شاهد رفع معضلات اجتماعی وقف باشیم./9456/302/ب3

ارسال نظرات