۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۴۷۴۰۷۵
استاد حوزه و دانشگاه تبریز:

جریان‌های سیاسی نمی توانند شهدا را مصادره کنند

حجت الاسلام نظری گفت: فارغ از مسائل سیاسی و جناحی در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل رفتند و جان خود را فدای اسلام، کشور و ملت کردند.
حجت الاسلام مجتبی نظری، استاد حوزه و دانشگاه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مجتبی نظری، استاد حوزه و دانشگاه تبریز امروز در یادواره شهدای منطقه نوجه‌ده با اشاره به این‌که مرام و مسلک شهدا راهنما و راهگشای عموم مردم و مسؤولان برای عبور از بحران‌ها، مشکلات و فتنه‌های زمان است، اظهار داشت: شهدا تنها با خدای خود معامله کردند و سعادتمند شدند.

وی با بیان این‌که شهدا در هیچ جناح و گروهی محدود و منحصر نیستند، خاطرنشان کرد: شهدا فارغ از مسائل سیاسی و جناحی در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل رفتند و جان خود را فدای اسلام، کشور و ملت کردند، در حقیقت شهدا با لبیک به ندای رهبری و ولایت در جبهه حضور یافتند و جانفشانی کردند.

حجت الاسلام نظری با اشاره به این‌که یادواره‌ها و مجالس مربوط به شهدا به هیچ عنوان مجلس ترحیم و سوگواری نیست، افزود: شهدا به‌حق رستگار شده‌اند، ما نیازمند شفاعت آن بزرگواران هستیم، بنابراین بایستی به این حقیقت قرآنی ایمان داشت که شهدا زنده‌اند و نزد پروردگار متعال متنعم هستند.

این استاد حوزه و دانشگاه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از سوء استفاده برخی جریان‌های سیاسی از نام و یاد شهدا در راستای اهداف و غرائض سیاسی خود اظهار داشت: اگر ذره‌ای غیرت نسبت به انقلاب، رهبری و ملت ایران دارید؛ وصیت‌نامه شهدا را عملی کنید، در این صورت کشور آباد خواهد شد.

وی با بیان این‌که توصیه قریب به اتفاق شهدا تبعیت از ولایت فقیه و رهبری بوده است، افزود: جریان فتنه در آستانه انتخابات سال آینده به دنبال خالی کردن جبهه رهبری و ولایت هستند؛ اگر این جریان ضدانقلاب به ظاهر موجه بتواند میان مردم و رهبری جدایی ایجاد کند، اهدافش در سریع‌ترین زمان محقق خواهد شد.

مسؤول اسبق نهاد رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی تبعیت از ولایت را رمز سعادت دنیا و آخرت دانست و تصریح کرد: آنان که مدعی ولایت‌مداری هستند؛ آیا قدمی در راستای تحقق رهنمودهای ایشان برداشته‌اند؟ آیا مسؤولانی که دم از رهبری و ولایت می‌زنند آیا در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی گام بر داشته اند؟

حجت الاسلام نظری با تأکید بر این‌که سفارش رهبر معظم انقلاب اسلامی نگاه به درون و توجه به ظرفیت‌های ملی در تحقق اقتصاد مقاومتی است، گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند توجه به رهنمودهای داهیانه رهبر انقلاب هستیم، مبادا با غفلت از نگاه ژرف‌اندیشانه رهبری فرصت جولان به فتنه‌گران داده شود./935/202/ب3

 

ارسال نظرات