۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۴۷۴۰۶۷
مدیرکل ارشاد آذربایجان شرقی:

غفلت از پژوهش در عرصه فرهنگی آسیب‌زا است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: غفلت از مسائل پژوهشی در عرصه فرهنگی نیز یکی از آسیب‌های فعالیت در این حوزه است.
محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی امروز در جمع اعضای شورای جدید انجمن خوشنویسان استان با تأکید بر نقش مهم و ارزنده انجمن‌های فرهنگی و هنری در ترویج گفتمان غالب فرهنگی در جامعه اظهار داشت: تمامی انجمن ها به عنوان مرجع کارشناسی و اتاق فکر شناخته می شوند.

وی با بیان این‌که حمایت از انجمن‌های فرهنگی و هنری در راستای برون‌سپاری فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تداوم خواهد داشت، خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم نگرش سلیقه‌ای به مسائل فرهنگی با آسیب‌هایی همراه است و مانع تعالی همه جانبه در این عرصه می شود.

محمدپور با بیان این‌که فعالیت‌های جزیره‌ای در حوزه فرهنگ و گاه موازی کاری در برخی برنامه‌ها مانع تحقق اهداف عالی فرهنگی نظام می شود، تصریح کرد: مشارکت تمام گرایش‌ها، افکار و سلایق در چارچوب قوانین نظام، امری کارساز و در عین حال لازم در راستای تعالی هنر و فرهنگ منطقه است.

وی با تأکید بر این‌که غفلت از مسائل پژوهشی در عرصه فرهنگی نیز یکی از آسیب‌های فعالیت در این حوزه است، افزود: دولت تدبیر و امید به حوزه فرهنگ و هنر نگاهی فراتر از سلیقه دارد و با وجود اهداف مشترک، کثرت سلایق می‌تواند زمینه‌های رشد و توسعه فرهنگ و هنر را فراهم کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در ادامه آموزش را زیربنایی ترین مسأله در راستای رشد حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری دانست و گفت: همگرایی در حوزه هنر خوشنویسی و مردمی کردن این هنر فاخر و ارزشی را در دستور کار خود قرار خواهیم داد.

محمدپور با بیان این‌که عملکرد انجمن خوشنویسان می تواند الگوی سایر انجمن های فرهنگی و هنری باشد، افزود: انتظار می رود با توجه به امکانات حوزه فرهنگ و هنر استان صاحب‌نظران حوزه های مختلف هنری برنامه و افقی را ترسیم کنند که به صورت پیوسته در مسیر رشد و تعالی قرار بگیریم.

وی با اشاره به این‌که توسعه، ترویج و تعمیق متوازن همه‌ی اشکال فرهنگ و هنر، اصلی‌ترین رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، ‌گفت: هنر خوشنویسی به دلیل برخورداری از مضامین ادبی و عرفانی همواره از جایگاهی ویژه برخوردار بوده و بدون شک مضامین الهی این هنر بر شخصیت هنرمند نیز تاثیرگذار بوده و است.

گفتنی است، در پایان این نشست یونس نصیری، رسول جدیدالاسلام، جعفر فرشباف، فیروز پورقربان، محمدحسین قربانپور، غلامحسین طریحی، کاظم کاظمی و یوسف طهماسبی زاد به عنوان اعضای اصلی، میرحسین زنوزی و علی غیورانه به عنوان اعضای علی البدل و مجیدی و حسین نژاد به عنوان بازرس انجمن هنر خوشنویسی استان معرفی شدند./935/202/ب3

 

ارسال نظرات