۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۴۷۴۰۶۲
رییس حوزه هنری آذربایجان غربی:

مسجد پایگاه فرهنگی و هنری جامعه اسلامی است

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: مسجد پایگاه فرهنگی و هنری جامعه اسلامی است و رسول گرامی اسلام از روزی که اولین مسجد را بنا فرمودند به این عمل اقدام کردند.
مراسم افتتاحیه کانون تئاتر مساجد آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، مراسم افتتاحیه کانون تئاتر مساجد آذربایجان غربی ظهر امروز در سالن نمایش حوزه هنری این استان با حضور محسن زارعی، هنرمند مطرح در کشور و مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی و توحید معصومی، کارشناس هنرهای نمایشی امور استانها برگزار شد.

رونمایی از نشانواره بچه های تئاتر مساجد و آلبوم صوتی «یک لحظه تا آسمان» با حضور مهمانان ویژه این مراسم در دو بخش جداگانه صورت گرفت و گرفتن عکس یادگاری با مجموعه هنرمندان این استان از بخشهای پایانی این مراسم بود.

احد هوشمند، رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان غربی در افتتاحیه تئاتر مساجد، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب تاکید دارند که دستگاههای فرهنگی به حمایت از بچه های انقلابی و ارزشی بپردازند.

وی افزود: مسجد محل تعیین مسیر کارهای فرهنگی و هنری کشور اسلامی است و از همان روزی که پیامبر اکرم(ص) در مدینه اولین مسجد را بنا نهادند آن را به عنوان پایگاه مردمی قرار دادند.

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به حضور مردم در مساجد و ارتباط آن با پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: امام راحل(ره) از مسجد اهداف و روشنگری خود را شروع فرموده و از این پایگاه معنوی برای هدایت نهضت استفاده شد.

وی با توجه به نقش محوری مساجد در مدیریت فضای کشور در اوایل انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب مساجد نقش محوری خود را از دست نداده و به عنوان سنگری برای فتح قله های موفقیت از آن استفاده می شد.

هوشمند با اشاره به نقش معنوی مساجد در آرامش دهی به جامعه، عنوان کرد: در نظر هنرمند هر زمان و مکانی دارای صبغه ای است و مسجد صبغه الهی دارد که برای رواج بندگی، صلح و صفا در بین انسانها افراد در این محیط عرفانی حاضر می شوند.

وی با توجه به نقش مساجد در ایجاد وحدت بین امت و حفظ امنیت جامعه، گفت: سلام و صلوات نمازگزاران کسی را نگران نکرده و حلال و حرام دین در مساجد تبیین شده و این مکان محل روشنگری است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان غربی در ادامه افتتاح کانون تئاتر مساجد را با هدف جذب جوانان به این محیط معنوی عنوان کرد و افزود: حوزه هنری برای کشیدن بچه ها به محیط باصفای مسجد و تربیت مروجان دینی همه همت خود را به کار می گیرد.

وی به تاثیر منفی همسایگی با سه کشور به ظاهر اسلامی اما استحاله شده در فرهنگ غرب و صهیونیسم اشاره و ابراز کرد: آذربایجان غربی با سه کشور که وضعیت و نگاه فرهنگی آنها تحت تاثیر غرب و اسرائیل است، همسایگی داشته و از فرهنگ مخرب آنان در صورت نبود برنامه های دفاعی مناسب تاثیر منفی می پذیرد.

هوشمند تصریح کرد: اگر برای نجات جامعه به ویژه جوانان از هجوم فرهنگ منحط کشورهای غربی و همسایه تلاش نشود، جوانان به چنین فرهنگها و آداب فاسدی مبتلا شده و برای فرهنگ اصیل کشور به عنوان خطر و تهدید جدی لحاظ می شود.

وی با بیان اینکه کانون تئاتر مساجد باید مرکز و کانون توجهات حوزه هنری و فرهنگی کشور واقع شود، افزود: اجرای چنین طرحهای سبب تمرکز نیروهای هنری کشور شده و مساجد به قطب فرهنگی تبدیل می شود که می توان از این کانون برای مقابله با هجمه ها و آسیبهای فرهنگی که از مرزها داخل استان می شوند، استفاده کرد.

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان غربی در پایان تاکید کرد: مسجد و بچه های مسجد قادر به مقابله با برخی از هجمه ها هستند و مسئولین و علمای شهری باید این طرح را توسعه دهند تا بتوان از طریق آن کار فرهنگی و هنری مطلوب و متناسب با باورهای دینی ارائه داد و در خدمت فرهنگ اصیل خود بود./936/202/ب3

ارسال نظرات